Керуючись статтями 26, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статтями 10, 12, 268 Податкового Кодексу України (зі змінами та доповненнями), статтями 1,4,8,12-14 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 11.09.2003 №1160-ІV (зі змінами), враховуючи висновки і рекомендації постійної комісії з питань соціально-економічного розвитку, бюджету, фінансів, управління комунальною власністю, житлово-комунального господарства, регуляторної діяльності, інвестицій, селищна рада
ВИРІШИЛА:
Затвердити Положення про туристичний збір, який є невід’ємною частиною цього рішення.
Дане рішення набуває чинності з 01.01.2024 року.
Оприлюднити дане рішення на офіційному сайті Петропавлівської селищної ради (e-mail:info@petropotg.dp.gov.ua).
Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань соціально-економічного розвитку, бюджету, фінансів, управління комунальною власністю, житлово-комунального господарства, регуляторної діяльності, інвестицій.
В.о. селищного голови Лариса ЗАМУРА
Додаток
до проєкту рішення селищної ради
ПОЛОЖЕННЯ ПРО ТУРИСТИЧНИЙ ЗБІР
1. Туристичний збір - це місцевий збір, кошти від якого
зараховуються до місцевого бюджету.
2. Платники збору
2.1. Платниками збору є громадяни України, іноземці, а
також особи без громадянства, які прибувають на територію
адміністративно-територіальної одиниці, на якій діє рішення
селищної ради про встановлення туристичного збору, та отримують
(споживають) послуги з тимчасового проживання (ночівлі) із
зобов'язанням залишити місце перебування в зазначений строк.
3.Платниками збору не можуть бути особи, які:
а) постійно проживають, у тому числі на умовах договорів
найму на території селищної ради;
б) особи, які прибули у відрядження;
в) особи з інвалідністю, діти з інвалідністю та особи, що супроводжують
осіб з інвалідністю I групи або дітей з інвалідністю (не більше одного
супроводжуючого);
г) ветерани війни;
ґ) учасники ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС;
д) особи, які прибули за путівками (курсівками) на лікування,
оздоровлення, реабілітацію до лікувально-профілактичних,
фізкультурно-оздоровчих та санаторно-курортних закладів, що мають
ліцензію на медичну практику та акредитацію Міністерства охорони
здоров'я України;
е) діти віком до 18 років;
є) дитячі лікувально-профілактичні, фізкультурно-оздоровчі та
санаторно-курортні заклади.
4. Ставка збору
4.1. 0,5 відсотка – для внутрішнього туризму;
4.2. 5 відсотків – для в’їзного туризму від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розміщення.
. 5. База справляння збору
5.1. Базою справляння є вартість усього періоду
проживання (ночівлі) в місцях, визначених пунктом 6.1 ц ього
положення, за вирахуванням податку на додану вартість.
5.2. До вартості проживання не включаються витрати на
харчування чи побутові послуги (прання, чистка, лагодження та
прасування одягу, взуття чи білизни), телефонні рахунки,
оформлення закордонних паспортів, дозволів на в'їзд (віз),
обов'язкове страхування, витрати на усний та письмовий переклади,
інші документально оформлені витрати, пов'язані з правилами в'їзду.
6. Податкові агенти
6.1. Згідно з рішенням селищної ради справляння збору може
здійснюватися:
а) адміністраціями готелів, кемпінгів, мотелів, гуртожитків
для приїжджих та іншими закладами готельного типу,
санаторно-курортними закладами;
б) квартирно-посередницькими організаціями, які направляють
неорганізованих осіб на поселення у будинки (квартири), що
належать фізичним особам на праві власності або на праві
користування за договором найму;
в) юридичними особами або фізичними особами - підприємцями,
які уповноважуються селищною радою справляти збір на умовах
договору, укладеного з відповідною радою.
7. Особливості справляння збору
7.1. Податкові агенти справляють збір під час надання
послуг, пов'язаних з тимчасовим проживанням (ночівлею), і
зазначають суму сплаченого збору окремим рядком у рахунку
(квитанції) на проживання.
8. Порядок сплати збору
8.1. Збір сплачується до місцевого бюджету авансовим внеском
до 30 числа ( включно ) кожного місяця ( у лютому до 28 ( 29 )
включно ). суми нарахованих щомісячних авансових внесків
відображаються у квартальній податковій декларації. Остаточна
сума збору, обчислена відповідно до податкової декларації за
звітний ( податковий) квартал ( з урахуванням фактично внесених
авансових платежів ), сплачується у строки, визначені для
квартального податкового періоду.
Секретар селищної ради Лариса ЗАМУРА
Обговорення проекту регуляторного Акту – проекту рішення сесії Петропавлівської селищної ради VІІІ скликання:
«Про встановлення туристичного збору на території Петропавлівської селищної ради»
Оприлюднено 05.05.2023
ПОВІДОМЛЕННЯ
про оприлюднення регуляторного Акту-
проекту рішення сесії Петропавлівської селищної ради
від 03.05.2023 року №1125 – 26/VIIІ скликання
«Про встановлення туристичного збору на території Петропавлівської селищної ради»
Відповідно до положень Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 11.09.2003 року № 1160-IV, (зі змінами) та Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308, з метою одержання зауважень та пропозицій від фізичних та юридичних осіб, виконавчий комітет Петропавлівської селищної ради Синельниківського району Дніпропетровської області повідомляє про оприлюднення проекту регуляторного Акту – проекту рішення Петропавлівської селищної ради VIII скликання:
«Про встановлення туристичного збору на території Петропавлівської селищної ради»
Основною метою розроблення документа є забезпечення надходжень до бюджету Петропавлівської селищної ради та виконання вимог Податкового кодексу України та Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 11.09.2003 року № 1160-IV, (зі змінами).
Розробником зазначеного проекту регуляторного Акту є - Відділ земельних відносин, екології та благоустрою території Петропавлівської селищної ради
З проектом рішення та Аналізом регуляторного впливу можна ознайомитися на офіційній сторінці Петропавлівської селищної ради в мережі Інтернет: e-mail:info@petropotg.dp.gov.ua
Зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб приймаються у друкованому або електронному вигляді до 05.06.2023 року на поштову адресу:
смт. Петропавлівка, вул. Героїв України,62 тел. (05631) 3-05-51
в.о Селищного голови Лариса ЗАМУРА
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
проекту рішення Петропавлівської селищної ради Синельниківського району Дніпропетровської області
«Про встановлення туристичного збору на території Петропавлівської селищної ради»
І. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом регулювання
Проблема, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання:
Відповідно до Закону України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлення місцевих податків і зборів відповідно до Податкового кодексу України належить до повноважень органів місцевого самоврядування.
Податковим кодексом України визначено, що органи місцевого самоврядування приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів та офіційно оприлюднюють до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується їх застосування.
Запропонований проект регуляторного акту містить оптимальне співвідношення ставок місцевих податків і зборів та пільг, яке збалансовує інтереси усіх суб’єктів дії регуляторного акту, крім того, враховує і економічне становище в країні, і нагальні потреби територіальної громади, і можливість надання обґрунтованих пільг платникам податків в межах встановлених чинним законодавством повноважень селищної ради, враховує пропозиції підприємств та підприємців громади щодо зниження місцевих податків і зборів у разі, коли таке зниження є вмотивованим і не тягне за собою погіршення або унеможливлення фінансового забезпечення здійснення функцій місцевого самоврядування.
Відповідно до норм Податкового Кодексу України, Петропавлівській селищній раді необхідно затвердити ставки туристичного збору станом з 01.01.2024 року на невизначений період.
Важливість проблем полягає в тому, що прийняття ставок сприятиме збільшенню надходжень до дохідної частини селищного бюджету, а також у необхідності викладення рішення з урахуванням змін у законодавстві.
Відсутність регулювання може призвести до невиконання вимог чинного законодавства.
Крім того, важливість проблеми полягає в тому, що від рівня ставок місцевих податків залежить розвиток підприємництва і показник наповнення місцевого бюджету.
Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:
Групи (підгрупи) |
Так |
Ні |
Громадяни |
V |
|
Держава |
V |
|
Суб'єкти господарювання, |
V |
|
у тому числі суб'єкти малого підприємництва* |
V |
|
Відповідно до діючого законодавства місцеві податки, їх ставки та пільги затверджуються селищною радою.
2. Цілі державного регулювання
Проект рішення розроблено з ціллю:
виконання вимог чинного законодавства;
врегулювання правовідносин між Петропавлівською селищною радою та суб’єктами господарювання;
встановлення ставок туристичного збору, інтереси громадян з урахуванням рівня платоспроможності громадян, суб’єктів господарювання та дозволили б збільшити надходження до селищного бюджету для виконання програм соціально – економічного розвитку селища;
здійснення планування та прогнозування надходжень до місцевого бюджету;
відкритість процедури, прозорість дій органу місцевого самоврядування при вирішенні питань щодо механізму справляння та порядку сплати податку.
3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей
1. Визначення альтернативних способів
Вид альтернативи |
Опис альтернативи |
Альтернатива № 1: Залишити існуючу на даний момент ситуацію без змін, не приймати рішення про становлення податку |
Відповідно до підпункту 12.3.5 пункту12.3 статті 12 Податкового кодексу України податок, починаючи із 01.01.2024, буде справлятися виходячи з норм Кодексу із застосуванням мінімальних ставок, що суттєво погіршить надходження до місцевого бюджету. |
Альтернатива № 2: Прийняття регуляторного акта, положення якого повністю узгоджуються з Податковим Кодексом України та враховують особливості території. |
Прийняття нового рішення термін дії якого починається із 01.01.2024 року, забезпечує досягнення цілей державного регулювання. Враховує пропозиції фізичних та юридичних осіб, які прийняли участь в обговорені проекту рішення. Враховує особливості території та платоспроможність мешканців селищної ради. Забезпечує прозорість дій влади, створює умови для активізації участі громади у прийнятті рішень
|
2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей
Оцінка впливу на сферу інтересів органів місцевого самоврядування
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
Відсутні |
Відсутні |
Альтернатива 2 |
|
Витрати пов’язані з підготовкою регуляторного акту та проведення відстежень результативності даного регуляторного акта та процедур з його опублікування |
Альтернатива 3 |
1.Максимальні надходження коштів до бюджету. 2.Спрямування надлишків на соціально - економічний розвиток |
Витрати пов’язані з підготовкою регуляторного акту та проведення відстежень результативності даного регуляторного акта та процедур з його опублікування |
Оцінка впливу на сферу інтересів громадян
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 (залишення існуючої ситуації) |
Відсутні |
Відсутні |
Альтернатива 2 (прийняття регуляторного акту) |
Забезпечує досягнення цілей державного регулювання. Враховує пропозиції фізичних та юридичних осіб, які прийняли участь в обговорені проекту рішення. Збільшує привабливість та ефективне використання земельних ділянок, які знаходяться у власності та користуванні платників плати за туристичний збір. Дозволяє наповнювати місцевий бюджет власними надходженнями. |
Відсутні |
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
Сплата податків і зборів за мінімальними ставками, передбаченими Податковим кодексом України |
|
Альтернатива 2 |
Сплата податків і зборів за обґрунтованими ставками. Відкритість процедури, прозорість дій місцевого самоврядування. Вдосконалить відносини між селищною радою, органом державної податкової служби (ДПС) та суб’єктами господарювання пов’язаних зі справлянням податків та зборів |
Суб'єкти господарювання будуть сплачувати туристичний збір за ставками згідно рішення селищної ради. |
Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) |
Бал результативності ( за чотирибальною системою оцінки) |
Коментарі щодо присвоєння відповідного бала |
Альтернатива 1 |
1 - цілі прийняття регуляторного акта не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати) |
Така альтернатива є неприйнятною в зв’язку з тим, що в даному випадку відповідно до пункту 12.3.5 статті 12 Податкового кодексу України, місцеві податки і збори сплачуються платниками у порядку, встановленому Кодексом за мінімальними ставками, що не сприятиме наповненню селищного бюджету в можливих обсягах. |
Альтернатива 2 |
3 - цілі прийняття проекту регуляторного акта можуть бути досягнуті майже повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть) |
Прийняття даного рішення селищної ради забезпечить досягнути встановлених цілей, чітких та прозорих механізмів справляння та сплати місцевих податків і зборів на території селища та відповідне наповнення селищного бюджету. Забезпечить фінансову основу самостійності органу місцевого самоврядування. У зв’язку з прийняттям вказаного рішення буде досягнуто балансу інтересів громади і платників податків і зборів. |
Рейтинг результативності |
Вигоди (підсумок) |
Витрати (підсумок) |
Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу |
Альтернатива 1 |
Держава: Відсутні Громадяни: Сплата податку за мінімальними ставками, передбаченими Податковим кодексом України Суб’єкти господарювання: Сплата податку за мінімальними ставками, передбаченими Податковим кодексом України |
Держава: Відсутні Громадяни: Відсутні
Суб’єкти господарювання:
|
Зменшення надходжень до селищного бюджету |
Альтернатива 2 |
Держава: надходження додаткових коштів до селищного бюджету; - спрямування додаткового фінансового ресурсу на соціально-економічний розвиток громади. Громадяни: Сплата податків і зборів за обґрунтованими ставками Встановлення пільг по сплаті податків для окремих категорій громадян
Суб’єкти господарювання: Сплата податків і зборів за обґрунтованими ставками. |
Держава: Витрати, пов'язані з підготовкою регуляторного акта
Громадяни: Сплата податків за встановленими ставками
Суб’єкти господарювання: Витрати: Сплата податків за запропонованими ставками. |
Наповнення селищного бюджету, виконання програм соціально-економічного розвитку громади. |
Рейтинг |
Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи |
Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта |
Альтернатива 2 |
Цілі прийняття проекту рішення про встановлення місцевих податків і зборів на 2024 рік будуть досягнуті майже у повній мірі. До селищного бюджету надійдуть додаткові кошти від сплати місцевих податків і зборів, а податкове навантаження для платників не буде надмірним. Таким чином, прийняттям вказаного рішення буде досягнуто балансу інтересів селищної ради і платників податків і зборів. |
Зміни до чинного законодавства:
|
Альтернатива 1 |
У разі неприйняття регуляторного акта, податок справлятиметься по мінімальним ставкам, що спричинить втрати доходної частини бюджету і відповідно не виконання бюджетних програм. Вказана альтернатива є неприйнятною. |
Зміни до чинного законодавства:
- інші закони (зміна мінімальної заробітної плати, прожиткового мінімуму, тощо). |
5. Механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми.
1. Встановлення ставок за туристичний збір (%),
3. Принципу прозорості - даний проект рішення підлягає оприлюдненню на офіційній сторінці Петропавлівської селищної ради в мережі Інтернет: e-mail:info@petropotg.dp.gov.ua в розділі «Регуляторна політика»
4. Врахування громадської думки – протягом місяця з дня опублікування можна направляти свої пропозиції та зауваження на адресу:
смт. Петропавлівка, вул. Героїв України, 62, тел.(05631) 3-05-51
5. Оцінка виконання вимог регуляторного Акту залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги.
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва не підлягають розрахунку, оскільки встановлені нормами Податкового кодексу України.
Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати ставки місцевих податків та зборів, не змінюючи порядок їх обчислення, сплати та інші адміністративні процедури.
7. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта
Термін дії регуляторного Акту – не визначений період, та діє на широке коло фізичних та юридичних осіб.
Рішення діятиме до змін в чинному законодавстві, до прийняття нового рішення або внесення змін в дане рішення.
В.о. селищного голови Лариса ЗАМУРА
ЕКСПЕРТНИЙ ВИСНОВОК
Про відповідність вимогам статей 4 та 8 Закону України
«Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» регуляторного Акту -
проекту рішення Петропавлівської селищної ради
«Про встановлення туристичного збору на території Петропавлівської селищної ради»
Постійною комісією з питань соціально-економічного розвитку, бюджету, фінансів та управління комунальною власністю, житлово-комунального господарства, регуляторної діяльності, інвестицій селищної ради розглянуто регуляторний Акт - проект рішення «Про встановлення туристичного збору на території Петропавлівської селищної ради», його Аналіз регуляторного впливу на відповідність вимогам статей 4 та 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» (далі – Закон) та встановлено наступне.
Регуляторний Акт - Проект рішення селищної ради «Про встановлення туристичного збору на території Петропавлівської селищної ради», відповідає вимогам статті 4,8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» так як відповідає принципам державної регуляторної політики (доцільність, адекватність, ефективність, збалансованість, передбачуваність, прозорість та врахування громадської думки).
Аналіз регуляторного впливу проекту рішення селищної ради «Про встановлення туристичного збору на території Петропавлівської селищної ради», відповідає вимогам статті 4,8 Закону так як містить:
Визначення та аналіз проблеми на вирішення якої спрямований даний проект рішення, обґрунтування, чому визначена проблема не може бути розв’язана без його прийняття
Даним Аналізом регуляторного впливу:
встановлені не максимальні ставки;
визначено проблему, яку передбачається розв`язати шляхом регулювання;
визначені цілі регулювання;
визначено та оцінено усі альтернативні способи досягнення визначених цілей;
описано механізми розв`язання проблеми;
обгрунтовані можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного Акту;
визначено очікувані результати прийняття запропонованого регуляторного Акту;
обгрунтовано строк дії регуляторного Акту;
визначено показники результативності Акту;
визначені заходи за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного Акту в разі його прийняття.
Цілі прийняття регуляторного Акту:
виконання вимог чинного законодавства;
врегулювання правовідносин між Петропавлівською селищною радою та платниками податку за землю;
З метою дотримання положень статті 268 Податкового кодексу України, необхідно встановити ставки із сплати туристичного збору, що сплачується на відповідній території.
3. Визначення та аналіз альтернативних способів досягнення встановлених цілей
Вид альтернативи |
Опис альтернативи |
Альтернатива 1 |
Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін |
Альтернатива 2 |
Прийняття регуляторного акта, положення якого повністю узгоджуються з Податковим Кодексом України |
Прописаний механізм розв’язання проблеми
Механізмом розв’язання проблеми є прийняття рішення «Про встановлення туристичного збору на території Петропавлівської селищної ради».
Запропонований спосіб досягнення цілей є єдиним шляхом вирішення проблеми і ґрунтується на загальнообов’язковості і виконання всіма учасниками правовідносин у системі оподаткування норм зазначеного рішення.
Для впровадження цього регуляторного Акту Петропавлівською селищною радою будуть здійснені наступні організаційні заходи:
1. Розгляд та обговорення проекту рішення - «Про встановлення туристичного збору на території Петропавлівської селищної ради» на засіданні сесії селищної ради.
2. Оприлюднення проекту рішення «Про встановлення туристичного збору на території Петропавлівської селищної ради», з метою отримання зауважень та пропозицій.
3. Прийняття та врахування зауважень (за наявності).
4. Затвердження проекту рішення на сесії Петропавлівської селищної ради.
Очікувані результати прийняття Акту
дотримання норм законодавства;
збільшення надходжень до бюджету СТГ від сплати за туристичний збір.
4. Показники результативності регуляторного акта:
Показник |
2020 рік |
2021 рік |
2022 рік |
Розмір надходжень коштів до селищного бюджету, пов’язаних з дією Акту (тис .грн) |
0,670 |
0,803 |
0,657 |
Кількість суб'єктів господарювання, на яких поширюватиметься дія акта (шт.): |
1 |
1 |
1 |
5.Обґрунтований термін дії регуляторного акта
Термін дії регуляторного акта не обмежений, проте можливий вплив зовнішніх чинників, а саме внесення змін до законодавчих і нормативно – правових актів.
У такому разі регуляторний Акт буде переглянуто із внесенням до нього відповідних змін або його скасуванням.
Заходи, за допомогою яких буде здійснюватись відстеження регуляторного Акту
Базове відстеження результативності регуляторного Акту здійснене до дня набрання чинності рішення.
Повторне відстеження результативності буде здійснюватись через рік після впровадження регуляторного Акту.
Періодичні відстеження результативності будуть здійснюватись через три роки з моменту проведення та публікування повторного відстеження результативності регуляторного Акту.
Даний проект рішення включено до Плану з підготовки регуляторних актів на 2024 рік рішенням сесії селищної ради від 21.12.2022 №1007-23/VIII «Про затвердження Плану діяльності Петропавлівської селищної ради з підготовки проектів регуляторних актів на 2023 рік», зі змінами.
Повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного Акту, Аналіз регуляторного впливу - проекту рішення селищної ради «Про встановлення туристичного збору на території Петропавлівської селищної ради», розміщено на офіційному вебсайті Петропавлівської селищної ради» (e-mail:info@petropotg.dp.gov.ua).
Узагальнений висновок:
Постійна комісія з питань соціально-економічного розвитку, бюджету, фінансів та управління комунальною власністю, житлово-комунального господарства, регуляторної діяльності, інвестицій селищної ради за підсумками розгляду вважає, що проєкт регуляторного Акту – проєкт рішення селищної ради «Про встановлення туристичного збору на території Петропавлівської селищної ради», та Аналіз його регуляторного впливу відповідають вимогам статей 4, 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Податковому Кодексу України.
Голова постійної комісії з питань соціально-економічного розвитку, бюджету, фінансів та управління комунальною власністю, житлово-комунального господарства, регуляторної діяльності, інвестицій селищної ради
Максим БЄДІН