Керуючись п. 24 ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. 7, 8, 10, п.п.12.3.2 п.12.3 ст.12, ст 14, ст. 265, 268, 293, підрозділ 8 розділу ХХ Податкового Кодексу України, Законом України від 23.11.2018 року №2628 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів», ст. 1,4,8,12-14 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 11.09.2003 №1160-ІV (зі змінами), враховуючи висновки і рекомендації постійної комісії з питань соціально-економічного розвитку, бюджету, фінансів, управління комунальною власністю, житлово-комунального господарства, регуляторної діяльності, інвестицій, селищна рада
ВИРІШИЛА:
Оприлюднити дане рішення на офіційному сайті Петропавлівської селищної ради (e-mail:info@petropotg.dp.gov.ua).
В.о. селищного голови Лариса ЗАМУРА
смт. Петропавлівка
03.05.2023 року
№ 1124 – 26/VIIІ
Додаток
до рішення сесії селищної ради
від 03.05.2023 року – 26/VIIІ
Про встановлення розміру ставок єдиного податку на території Петропавлівської селищної ради
Керуючись п. 24 ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. 7, 8, 10, п.п.12.3.2 п.12.3 ст.12, ст 14, ст. 265, 268, 293, підрозділ 8 розділу ХХ Податкового Кодексу України, Законом України від 23.11.2018 року №2628 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів», ст. 1,4,8,12-14 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 11.09.2003 №1160-ІV (зі змінами), враховуючи висновки і рекомендації постійної комісії з питань соціально-економічного розвитку, бюджету, фінансів, управління комунальною власністю, житлово-комунального господарства, регуляторної діяльності, інвестицій, селищна рада
ВИРІШИЛА:
Затвердити Положення про єдиний податок для суб’єктів господарювання згідно з додатком, який є невід’ємною частиною цього рішення.
Дане рішення набуває чинності з 01.01.2024 року.
Оприлюднити дане рішення на офіційному сайті Петропавлівської селищної ради (e-mail:info@petropotg.dp.gov.ua).
Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань соціально-економічного розвитку, бюджету, фінансів, управління комунальною власністю, житлово-комунального господарства, регуляторної діяльності, інвестицій.
В.о. селищного голови Лариса ЗАМУРА
Додаток
до проекту рішення
Положення
про єдиний податок для суб’єктів господарювання
Розділ 1. Загальні положення
1.1. Положення про єдиний податок для суб’єктів господарювання (далі – Положення) розроблено відповідно до Податкового кодексу України.
1.2. Спрощена система оподаткування, обліку та звітності - особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених Податковим кодексом України, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених главою 1 розділу XІV Податкового кодексу України, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності.
1.3. Юридична особа чи фізична особа - підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим главою 1 розділу XІV Податкового кодексу України та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному зазначеною главою.
2. Платники єдиного податку
2.1. Суб'єкти господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, поділяються на такі групи платників єдиного податку:
1) перша група - фізичні особи - підприємці, які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та/або провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню і обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 002 000 гривень;
2) друга група - фізичні особи - підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:
не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб;
обсяг доходу не перевищує 5 004 000 гривень.
2.2. Не можуть бути платниками єдиного податку першої - третьої груп:
2.2.1. суб'єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи - підприємці), які здійснюють:
1) діяльність з організації, проведення азартних ігор;
2) обмін іноземної валюти;
3) виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів в ємностях до 20 літрів та діяльності фізичних осіб, пов'язаної з роздрібним продажем пива, сидру, пері (без додання спирту) та столових вин);
4) видобуток, виробництво, реалізацію дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, у тому числі органогенного утворення;
5) видобуток, реалізацію корисних копалин;
6) діяльність у сфері фінансового посередництва, крім діяльності у сфері страхування, яка здійснюється страховими агентами, визначеними Законом України "Про страхування", сюрвейєрами, аварійними комісарами та аджастерами, визначеними Податковим кодексом України;
7) діяльність з управління підприємствами;
8) діяльність з надання послуг пошти та зв'язку;
9) діяльність з продажу предметів мистецтва та антикваріату, діяльність з організації торгів (аукціонів) виробами мистецтва, предметами колекціонування або антикваріату;
10) діяльність з організації, проведення гастрольних заходів;
2.2.2. фізичні особи - підприємці, які здійснюють технічні випробування та дослідження, діяльність у сфері аудиту;
2.2.3. фізичні особи - підприємці, які надають в оренду земельні ділянки, загальна площа яких перевищує 0,2 гектара, житлові приміщення, загальна площа яких перевищує 400 квадратних метрів, нежитлові приміщення (споруди, будівлі) та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 900 квадратних метрів;
2.2.4. страхові (перестрахові) брокери, банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії, інші фінансові установи, визначені законом; реєстратори цінних паперів;
2.2.5. суб'єкти господарювання, у статутному капіталі яких сукупність часток, що належать юридичним особам, які не є платниками єдиного податку, дорівнює або перевищує 25 відсотків;
2.2.6. представництва, філії, відділення та інші відокремлені підрозділи юридичної особи, яка не є платником єдиного податку;
2.2.7. фізичні та юридичні особи - нерезиденти;
2.2.8. суб'єкти господарювання, які на день подання заяви
про реєстрацію платником єдиного податку мають податковий борг,
крім безнадійного податкового боргу, що виник внаслідок дії обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин).
1.3. Платники єдиного податку першої - третьої груп повинні здійснювати розрахунки за відвантажені товари (виконані роботи, надані послуги) виключно в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій).
1.4. Для цілей цього додатку під побутовими послугами населенню, які надаються першою та другою групами платників єдиного податку, розуміються такі види послуг:
1) виготовлення взуття за індивідуальним замовленням;
2) послуги з ремонту взуття;
3) виготовлення швейних виробів за індивідуальним замовленням;
4) виготовлення виробів із шкіри за індивідуальним замовленням;
5) виготовлення виробів з хутра за індивідуальним замовленням;
6) виготовлення спіднього одягу за індивідуальним замовленням;
7) виготовлення текстильних виробів та текстильної галантереї за індивідуальним замовленням;
8) виготовлення головних уборів за індивідуальним замовленням;
9) додаткові послуги до виготовлення виробів за індивідуальним замовленням;
10) послуги з ремонту одягу та побутових текстильних виробів;
11) виготовлення та в'язання трикотажних виробів за індивідуальним замовленням;
12) послуги з ремонту трикотажних виробів;
13) виготовлення килимів та килимових виробів за індивідуальним замовленням;
14) послуги з ремонту та реставрації килимів та килимових виробів;
15) виготовлення шкіряних галантерейних та дорожніх виробів
за індивідуальним замовленням;
16) послуги з ремонту шкіряних галантерейних та дорожніх виробів;
17) виготовлення меблів за індивідуальним замовленням;
18) послуги з ремонту, реставрації та поновлення меблів;
19) виготовлення теслярських та столярних виробів за індивідуальним замовленням;
20) технічне обслуговування та ремонт автомобілів, мотоциклів, моторолерів і мопедів за індивідуальним замовленням;
21) послуги з ремонту радіотелевізійної та іншої аудіо- і відеоапаратури;
22) послуги з ремонту електропобутової техніки та інших побутових приладів;
23) послуги з ремонту годинників;
24) послуги з ремонту велосипедів;
25) послуги з технічного обслуговування і ремонту музичних інструментів;
26) виготовлення металовиробів за індивідуальним замовленням;
27) послуги з ремонту інших предметів особистого користування, домашнього вжитку та металовиробів;
28) виготовлення ювелірних виробів за індивідуальним замовленням;
29) послуги з ремонту ювелірних виробів;
30) прокат речей особистого користування та побутових товарів;
31) послуги з виконання фоторобіт;
32) послуги з оброблення плівок;
33) послуги з прання, оброблення білизни та інших текстильних виробів;
34) послуги з чищення та фарбування текстильних, трикотажних і хутрових виробів;
35) вичинка хутрових шкур за індивідуальним замовленням;
36) послуги перукарень;
37) ритуальні послуги;
38) послуги, пов'язані з сільським та лісовим господарством;
39) послуги домашньої прислуги;
40) послуги, пов'язані з очищенням та прибиранням приміщень за індивідуальним замовленням.
2. Порядок визначення доходів та їх склад
2.1. Доходом платника єдиного податку є:
1) для фізичної особи - підприємця - дохід, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній пунктом 2.3 цього додатку. При цьому до доходу не включаються отримані такою фізичною особою пасивні доходи у вигляді процентів, дивідендів, роялті, страхові виплати і відшкодування, а також доходи, отримані від продажу рухомого та нерухомого майна, яке належить на праві власності фізичній особі та використовується в її господарській діяльності;
2) для юридичної особи - будь-який дохід, включаючи дохід представництв, філій, відділень такої юридичної особи, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній пунктом 2.3 цього додатку.
2.2. При продажу основних засобів юридичними особами – платниками єдиного податку дохід визначається як різниця між сумою коштів, отриманою від продажу таких основних засобів, та їх залишковою балансовою вартістю, що склалася на день продажу.
2.3. До суми доходу за звітний період включаються сума кредиторської заборгованості, за якою минув строк позовної давності, та вартість безоплатно отриманих протягом звітного періоду товарів (робіт, послуг).
2.4. У разі надання послуг, виконання робіт за договорами доручення, транспортного експедирування або за агентськими договорами доходом є сума отриманої винагороди повіреного (агента).
2.5. Дохід, виражений в іноземній валюті, перераховується у гривнях за офіційним курсом гривні до іноземної валюти, встановленим Національним банком України на дату отримання такого доходу.
2.6. Датою отримання доходу є дата надходження коштів на поточний рахунок (у касу) платника єдиного податку, дата списання кредиторської заборгованості, за якою минув строк позовної давності, дата фактичного отримання платником єдиного податку безоплатно одержаних товарів (робіт, послуг).
2.7. У разі якщо торгівля товарами (роботами, послугами) через торговельні автомати здійснюється з використанням жетонів, карток та/або інших замінників грошових знаків, виражених у грошовій одиниці України, датою отримання доходу вважається дата продажу таких жетонів, карток та/або інших замінників грошових знаків, виражених у грошовій одиниці України.
2.8. Доходи фізичної особи - платника єдиного податку, отримані в результаті провадження господарської діяльності та оподатковані згідно з цим додатком, не включаються до складу загального річного оподатковуваного доходу фізичної особи, визначеного відповідно до Податкового кодексу України.
2.9. Не є доходом суми податків і зборів, утримані (нараховані) платником єдиного податку під час здійснення ним функцій податкового агента, а також суми єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нараховані платником єдиного податку відповідно до закону.
2.10. До складу доходу, визначеного цим додатком, не включаються:
1) суми податку на додану вартість;
2) суми коштів, отриманих за внутрішніми розрахунками між структурними підрозділами платника єдиного податку;
3) суми фінансової допомоги, наданої на поворотній основі, отриманої та поверненої протягом 12 календарних місяців з дня її отримання, та суми кредитів;
4) суми коштів цільового призначення, що надійшли від Пенсійного фонду та інших фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування, з бюджетів або державних цільових фондів, у тому числі в межах державних або місцевих програм;
5) суми коштів (аванс, передоплата), що повертаються покупцю товару (робіт, послуг) - платнику єдиного податку та/або повертаються платником єдиного податку покупцю товару (робіт, послуг), якщо таке повернення відбувається внаслідок повернення товару, розірвання договору або за листом-заявою про повернення коштів;
6) суми коштів, що надійшли як оплата товарів (робіт, послуг), реалізованих у період сплати інших податків і зборів, встановлених Податковим кодексом України, вартість яких була включена до доходу юридичної особи при обчисленні податку на прибуток підприємств або загального оподатковуваного доходу фізичної особи - підприємця;
7) суми податку на додану вартість, що надійшли у вартості товарів (виконаних робіт, наданих послуг), відвантажених (поставлених) у період сплати інших податків і зборів, встановлених Податковим кодексом України;
8) суми коштів та вартість майна, внесені засновниками або учасниками платника єдиного податку до статутного капіталу такого платника;
9) суми коштів у частині надмірно сплачених податків і зборів, встановлених Податковим кодексом України, та суми єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, що повертаються платнику єдиного податку з бюджетів або державних цільових фондів;
10) дивіденди, отримані платником єдиного податку - юридичною особою від інших платників податків, оподатковані в порядку, визначеному Податковим кодексом України.
11) безоплатно надані (передані) особою, уповноваженою на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я, лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів до них, на користь суб’єктів господарювання, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я, за умови якщо:
1) такі товари на день укладення договору про їх закупівлю були включені до Переліку лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів до них, що закуповуються за кошти державного бюджету для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я, затвердженого Кабінетом Міністрів України, та
2) такі товари були придбані особою, уповноваженою на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я, за рахунок коштів державного бюджету, передбачених для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я або за кошти грантів (субгрантів) для виконання програм Глобального фонду для боротьби із СНІДом, туберкульозом та малярією в Україні відповідно до закону.
У разі нецільового використання лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів до них платник податку зобов’язаний збільшити податкові зобов’язання за наслідками податкового періоду, на який припадає таке порушення, на суму єдиного податку за ставкою, передбаченою Податковим кодексом Укра їни;
12) суми коштів та вартість майна, отриманих платником податку - юридичною особою у вигляді бюджетного гранту, за умови його цільового використання.
У разі нецільового використання наданого бюджетного гранту платник податку - юридична особа зобов’язаний збільшити податкові зобов’язання за наслідками податкового періоду, на який припадає таке порушення, на суму єдиного податку за ставкою, передбаченою Податковим кодексом України.
2.13. Дохід визначається на підставі даних обліку, який ведеться відповідно до вимог Податкового кодексу України.
2.14. Визначення доходу здійснюється для цілей оподаткування єдиним податком та для надання права суб'єкту господарювання зареєструватися платником єдиного податку та/або перебувати на спрощеній системі оподаткування.
2.15. При визначенні обсягу доходу, що дає право суб'єкту господарювання зареєструватися платником єдиного податку та/або перебувати на спрощеній системі оподаткування в наступному податковому (звітному) періоді, не включається дохід, отриманий як компенсація (відшкодування) за рішенням суду за будь-які попередні (звітні) періоди.
2.16. Право на застосування спрощеної системи оподаткування в наступному календарному році мають платники єдиного податку за умови не перевищення протягом календарного року обсягу доходу, встановленого для відповідної групи платників єдиного податку.
При цьому якщо протягом календарного року платники першої і другої груп використали право на застосування іншої ставки єдиного податку у зв'язку з перевищенням обсягу доходу, встановленого для відповідної групи, право на застосування спрощеної системи оподаткування в наступному календарному році такі платники мають за умови не перевищення ними протягом календарного року обсягу доходу, встановленого Податковим кодексом України.
3. Ставки єдиного податку
3.1. Ставки єдиного податку для платників першої групи встановлюються у відсотках (фіксовані ставки) до розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року (далі - прожитковий мінімум), другої групи - у відсотках (фіксовані ставки) до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (далі - мінімальна заробітна плата), третьої групи - у відсотках до доходу (відсоткові ставки).
3.2. Фіксовані ставки єдиного податку встановлюються Петропавлівською селищною радою для фізичних осіб - підприємців, які здійснюють господарську діяльність, залежно від виду господарської діяльності, з розрахунку на календарний місяць:
1) для першої групи платників єдиного податку - 10 відсотків розміру прожиткового мінімуму;
2) для другої групи платників єдиного податку - 20 відсотків розміру мінімальної заробітної плати.
4. Податковий (звітний) період
4.1. Податковим (звітним) періодом для платників єдиного податку першої, другої та четвертої груп є календарний рік.
4.2. Податковий (звітний) період починається з першого числа першого місяця податкового (звітного) періоду і закінчується останнім календарним днем останнього місяця податкового (звітного) періоду.
4.3. Для суб'єктів господарювання, які перейшли на сплату єдиного податку із сплати інших податків і зборів, встановлених Податковим кодексом України, перший податковий (звітний) період починається з першого числа місяця, що настає за наступним податковим (звітним) кварталом, у якому таким особам виписано свідоцтво платника єдиного податку, і закінчується останнім календарним днем останнього місяця такого періоду.
4.4. Для зареєстрованих в установленому порядку фізичних осіб - підприємців, які до закінчення місяця, в якому відбулася державна реєстрація, подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для першої або другої групи, перший податковий (звітний) період починається з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому виписано свідоцтво платника єдиного податку.
Для зареєстрованих в установленому законом порядку суб'єктів господарювання (новостворених), які до закінчення місяця, в якому відбулася державна реєстрація, подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для третьої або четвертої групи, перший податковий (звітний) період починається з першого числа місяця, в якому відбулася державна реєстрація.
4.5. Для суб'єктів господарювання, які утворюються в результаті реорганізації (крім перетворення) будь-якого платника податку, що має непогашені податкові зобов'язання чи податковий борг, які виникли до такої реорганізації, перший податковий (звітний) період починається з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому погашено такі податкові зобов'язання чи податковий борг і подано заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування.
4.6. У разі державної реєстрації припинення юридичних осіб та державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, які є платниками єдиного податку, останнім податковим (звітним) періодом вважається період, у якому подано до органу державної податкової служби заяву щодо відмови від спрощеної системи оподаткування у зв'язку з припиненням провадження господарської діяльності.
4.7. У разі зміни податкової адреси платника єдиного податку останнім податковим (звітним) періодом за такою адресою вважається період, у якому подано до органу державної податкової служби заяву щодо зміни податкової адреси.
5. Порядок нарахування та строки сплати єдиного податку
5.1. Платники єдиного податку першої і другої груп сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця.
Такі платники єдиного податку можуть здійснити сплату єдиного податку авансовим внеском за весь податковий (звітний) період (квартал, рік), але не більш як до кінця поточного звітного року.
У разі якщо міська рада приймає рішення щодо зміни раніше встановлених ставок єдиного податку, єдиний податок сплачується за такими ставками у порядку та строки, визначені підпунктом 12.3.4 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України.
5.2. Нарахування авансових внесків для платників єдиного податку першої і другої груп здійснюється органами державної податкової служби на підставі заяви такого платника єдиного податку щодо розміру обраної ставки єдиного податку, заяви щодо періоду щорічної відпустки та/або заяви щодо терміну тимчасової втрати працездатності.
5.3. Платники єдиного податку третьої групи сплачують єдиний податок протягом 10 календарних днів після граничного строку подання податкової декларації за податковий (звітний) квартал.
5.4. Сплата єдиного податку першої - третьої груп здійснюється за місцем податкової адреси.
5.5. Платники єдиного податку першої і другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів.
5.6. Суми єдиного податку, сплачені відповідно до абзацу другого пункту 5.1 і пункту 5.5 розділу 5 цього додатку, підлягають зарахуванню в рахунок майбутніх платежів з цього податку за заявою платника єдиного податку.
Помилково та/або надміру сплачені суми єдиного податку підлягають поверненню платнику в порядку, встановленому Податковим кодексом України.
5.7. Єдиний податок, нарахований за перевищення обсягу доходу, сплачується протягом 10 календарних днів після граничного строку подання податкової декларації за податковий (звітний) квартал.
5.8. У разі припинення платником єдиного податку провадження господарської діяльності податкові зобов'язання із сплати єдиного податку нараховуються такому платнику до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому до органу державної податкової служби подано заяву щодо відмови від спрощеної системи оподаткування у зв'язку з припиненням провадження господарської діяльності.
6. Ведення обліку і складання звітності платниками єдиного податку
6.1 Фізичні особи - підприємці - платники єдиного податку першої і другої груп та платники єдиного податку третьої групи, які не є платниками податку на додану вартість, ведуть облік у довільній формі шляхом помісячного відображення отриманих доходів.
6.1.1 Фізичні особи - підприємці - платники єдиного податку третьої групи, які є платниками податку на додану вартість, ведуть облік у довільній формі шляхом помісячного відображення доходів та витрат.
Облік доходів та витрат може вестися в паперовому та/або електронному вигляді.
6.1.2 Юридичні особи - платники єдиного податку третьої групи використовують дані спрощеного бухгалтерського обліку щодо доходів та витрат з урахуванням положень Податкового кодексу України.
6.2. Платники єдиного податку першої та другої групи подають до органу державної податкової служби податкову декларацію платника єдиного податку у строк, встановлений для річного податкового (звітного) періоду, в якій відображаються обсяг отриманого доходу, щомісячні авансові внески, визначені пунктом 5.1 розділу 5 цього додатку.
Така податкова декларація подається, якщо платник єдиного податку не допустив перевищення протягом року обсягу доходу, визначеного у пункті 1.1 розділу 1 цього додатку, та/або самостійно не перейшов на сплату єдиного податку за ставками, встановленими для платників єдиного податку другої або третьої групи.
6.3. Платники єдиного податку третьої групи подають до органу державної податкової служби податкову декларацію платника єдиного податку у строки, встановлені для квартального податкового (звітного) періоду.
6.4. Податкова декларація подається до органу державної податкової служби за місцем податкової адреси.
6.5. Отримані протягом податкового (звітного) періоду доходи, що перевищують обсяги доходів, встановлених пунктом 1.1 розділу 1 цього додатку, відображаються платниками єдиного податку в податковій декларації з урахуванням особливостей, визначених підпунктами 6.5.1-6.5.5 цього додатку.
6.5.1. Платники єдиного податку першої та другої групи подають до органу державної податкової служби податкову декларацію у строки, встановлені для квартального податкового (звітного) періоду, у разі перевищення протягом року обсягу доходу, визначеного у пункті 1.1 розділу 1 цього додатку, або самостійного прийняття рішення про перехід на сплату податку за ставками, встановленими для платників єдиного податку другої або третьої групи.
При цьому у податковій декларації окремо відображаються обсяг доходу, оподаткований за ставками, визначеними для платників єдиного податку першої та другої груп, обсяг доходу, оподаткований за ставкою 15 відсотків, обсяг доходу, оподаткований за новою ставкою єдиного податку, обраною згідно з умовами, визначеними цим додатком, авансові внески, встановлені пунктом 5.1 розділу 5 цього додатку.
Подання податкової декларації у строки, встановлені для квартального податкового (звітного) періоду, звільняє таких платників від обов'язку подання податкової декларації у строк, встановлений для річного податкового (звітного) періоду.
6.5.2. Платники єдиного податку другої групи у податковій декларації окремо відображають:
1) щомісячні авансові внески, визначені пунктом 5.1 розділу 5 цього додатку;
2) обсяг доходу, оподаткований за кожною з обраних ними ставок єдиного податку;
3) обсяг доходу, оподаткований за ставкою 15 відсотків (у разі перевищення обсягу доходу).
6.5.3. Платники єдиного податку третьої групи у податковій декларації окремо відображають:
1) обсяг доходу, оподаткований за кожною з обраних ними ставок єдиного податку;
2) обсяг доходу, оподаткований за ставкою 15 відсотків (у разі перевищення обсягу доходу).
6.5.4. Платники єдиного податку третьої групи у податковій декларації окремо відображають:
1) обсяг доходу, оподаткований за відповідною ставкою єдиного податку, встановленою пунктом 3.3 розділу 3 цього додатку;
2) обсяг доходу, оподаткований за подвійною ставкою, встановленою пунктом 3.3 розділу 3 цього додатку (у разі перевищення обсягу доходу).
6.5.5. У разі застосування іншого способу розрахунків, ніж зазначений у цьому додатку, здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування, провадження діяльності, не зазначеної у свідоцтві платників єдиного податку першої і другої груп, платники єдиного податку в податковій декларації додатково відображають окремо доходи, отримані від здійснення таких операцій.
6.6. Сума перевищення обсягу доходу відображається у податковій декларації за податковий (звітний) період, у якому відбулося таке перевищення.
При цьому отримана сума перевищення доходу, встановленого для платників єдиного податку першої і другої груп, не включається до обсягу доходу, з якого сплачується наступна обрана ставка такими платниками єдиного податку.
6.7. Податкова декларація складається наростаючим підсумком з урахуванням норм пунктів 6.5 і 6.6 цього додатку. Уточнююча податкова декларація подається у порядку, встановленому Податковим кодексом України.
6.8. Платники єдиного податку для отримання довідки про доходи мають право подати до органу державної податкової служби податкову декларацію за інший, ніж квартальний (річний) податковий (звітний) період, що не звільняє такого платника податку від обов'язку подання податкової декларації у строк, встановлений для квартального (річного) податкового (звітного) періоду.
Така податкова декларація складається з урахуванням норм пунктів 6.5 і 6.6 цього додатку та не є підставою для нарахування та/або сплати податкового зобов'язання.
6.9. Форми податкових декларацій платника єдиного податку, визначених пунктами 6.2 і 6.3 цього додатку, затверджуються в порядку, встановленому Податковим кодексом України.
6.10. Реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій не застосовуються платниками єдиного податку першої групи.
7. Особливості нарахування, сплати та подання звітності з окремих податків і зборів платниками єдиного податку
7.1. Платники єдиного податку звільняються від обов'язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з таких податків і зборів:
1) податку на прибуток підприємств;
2) податку на доходи фізичних осіб у частині доходів (об’єкта оподаткування), що отримані в результаті господарської діяльності платника єдиного податку першої - четвертої групи (фізичної особи) та оподатковані згідно з цим додатком;
3) податку на додану вартість з операцій з постачання товарів, робіт та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, крім податку на додану вартість, що сплачується фізичними особами та юридичними особами, які обрали ставку єдиного податку, визначену підпунктом 1 пункту 3.3 розділу 3 цього додатку;
4) податку на майно в частині земельного податку за земельні ділянки, що використовуються платниками єдиного податку першої - третьої груп для провадження господарської діяльності (крім діяльності з надання земельних ділянок та/або нерухомого майна, що знаходиться на таких земельних ділянках, в оренду (найм, позичку) та платниками єдиного податку четвертої групи для ведення сільськогосподарського товаровиробництва.
7.2. Нарахування, сплата та подання звітності з податків і зборів інших, ніж зазначені у пункті 7.1 цього додатку, здійснюються платниками єдиного податку в порядку та розмірах, встановлених Податковим кодексом України.
У разі ввезення товарів на митну територію України податки і збори та митні платежі сплачуються платником єдиного податку на загальних підставах відповідно до закону.
7.3. Платник єдиного податку виконує передбачені Податковим кодексом України функції податкового агента у разі нарахування (виплати, надання) оподатковуваних податком на доходи фізичних осіб доходів на користь фізичної особи, яка перебуває з ним у трудових або цивільно-правових відносинах.
8. Відповідальність платника єдиного податку
8.1. Платники єдиного податку несуть відповідальність відповідно до Податкового кодексу України за правильність обчислення, своєчасність та повноту сплати сум єдиного податку, а також за своєчасність подання податкових декларацій.
8.2. Контроль за повнотою, правильністю та своєчасністю сплати єдиного податку до бюджету здійснюють органи державної податкової служби згідно діючому законодавству.
Ставки єдиного податку для суб’єктів підприємницької діяльності 1 та 2 групи по Петропавлівській селищній раді на 2024 рік
|
ВИД ДІЯЛЬНОСТІ |
Ставки за календарний місяць у відсотках |
|
1 група |
2 група |
||
01.11 |
Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур |
10 |
20 |
01.13 |
Вирощування овочів та баштанних культур, коренеплодів та бульбоплодів |
10 |
20 |
01.25 |
Вирощування ягід, горіхів, інших плодових дерев і чагарників |
10 |
20 |
01.41 |
Розведення великої рогатої худоби молочних порід |
10 |
20 |
01.45 |
Розведення овець і кіз |
10 |
20 |
01.46 |
Розведення свиней |
10 |
20 |
01.47 |
Розведення свійської птиці |
10 |
20 |
01.49 |
Розведення інших тварин |
10 |
20 |
01.50 |
Змішане сільське господарство |
10 |
20 |
01.61 |
Допоміжна діяльність у рослинництві |
10 |
20 |
01.62 |
Допоміжна діяльність у тваринництві |
10 |
20 |
02.10 |
Лісівництво та інша діяльність у лісовому господарстві |
10 |
20 |
03.12 |
Прісноводне рибальство |
10 |
20 |
10.11
|
Виробництво м'яса
|
10 |
20 |
10.12 |
Виробництво м'яса свійської птиці |
10 |
20 |
10.13 |
Виробництво м'ясних продуктів |
10 |
20 |
10.20 |
Перероблення та консервування риби, ракоподібних і молюсків |
10 |
20 |
10.41
|
Виробництво олії та тваринних жирів |
10 |
20 |
10.51 |
Перероблення молока, виробництво масла та сиру |
10 |
20 |
10.61 |
Виробництво продуктів борошномельно-круп’яної промисловості |
10 |
20 |
10.71 |
Виробництво хліба та хлібобулочних виробів; виробництво борошняних кондитерських виробів, тортів і тістечок нетривалого зберігання |
10 |
20 |
10.72 |
Виробництво сухарів і сухого печива; виробництво борошняних кондитерських виробів, тортів та тістечок тривалого зберігання |
10 |
20 |
10.73 |
Виробництво макаронних виробів та подібних борошняних виробів
|
10 |
20 |
10.81 |
Виробництво цукру |
10 |
20 |
10.82 |
Виробництво какао, шоколаду та цукрових кондитерських виробів |
10 |
20 |
10.89 |
Виробництво інших харчових продуктів н.в.і.у. |
10 |
20 |
11.07 |
Виробництво безалкогольних напоїв; виробництво мінеральних вод та інших вод, розлитих у пляшки |
10 |
20 |
13.10 |
Підготування та прядіння текстильних волокон |
10 |
20 |
13.92 |
Виробництво готових текстильних виробів, крім одягу |
10 |
20 |
13.95 |
Виробництво нетканих текстильних матеріалів та виробів із них, крім одягу |
10 |
20 |
13.99 |
Виробництво інших текстильних виробів, н.в.і.у. |
10 |
20 |
14.20 |
Виготовлення виробів із хутра |
10 |
20 |
16.10 |
Лісопильне та стругальне виробництво |
10 |
20 |
16.23 |
Виробництво інших дерев'яних будівельних конструкцій і столярних виробів |
10 |
20 |
18.11 |
Друкування газет |
10 |
20 |
18.12 |
Друкування іншої продукції |
10 |
20 |
23.99 |
Виробництво неметалевих мінеральних виробів, н.в.і.у. |
10 |
20 |
25.99 |
Виробництво інших готових металевих виробів |
10 |
20 |
28.29 |
Виробництво інших машин і устатковання загального призначення, н.в.і.у. |
10 |
20 |
28.30 |
Виробництво машин і устатковання для сільського та лісового господарства |
10 |
20 |
31.09 |
Виробництво інших меблів |
10 |
20 |
32.99 |
Виробництво іншої продукції, н.в.і.у. |
10 |
20 |
33.17 |
Ремонт і технічне обслуговування інших транспортних засобів |
10 |
20 |
38.11 |
Збирання безпечних відходів |
10 |
20 |
38.12 |
Збирання небезпечних відходів |
10 |
20 |
38.21 |
Оброблення та видалення безпечних відходів |
10 |
20 |
38.22 |
Оброблення та видалення небезпечних відходів |
10 |
20 |
39.00 |
Інша діяльність щодо поводження з відходами |
10 |
20 |
41.10 |
Організація будівництва будівель |
10 |
20 |
41.20 |
Будівництво житлових і нежитлових будівель |
10 |
20 |
43.91 |
Покрівельні роботи |
10 |
20 |
43.99 |
Інші спеціалізовані будівельні роботи, н.в.і.у. |
10 |
20 |
45.11 |
Торгівля автомобілями та легковими автотранспортними засобами |
10 |
20 |
45.19 |
Торгівля іншими автотранспортними засобами |
10 |
20 |
45.20 |
Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів |
10 |
20 |
47.11 |
Роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами |
10 |
20 |
47.19 |
Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах |
10 |
20 |
47.21 |
Роздрібна торгівля фруктами й овочами в спеціалізованих магазинах |
10 |
20 |
47.22 |
Роздрібна торгівля м'ясом і м'ясними продуктами в спеціалізованих магазинах |
10 |
20 |
47.23 |
Роздрібна торгівля рибою, ракоподібними та молюсками в спеціалізованих магазинах |
10 |
20 |
47.24 |
Роздрібна торгівля хлібобулочними виробами, борошняними та цукровими кондитерськими виробами в спеціалізованих магазинах |
10 |
20 |
47.25 |
Роздрібна торгівля напоями в спеціалізованих магазинах |
10 |
20 |
47.26 |
Роздрібна торгівля тютюновими виробами в спеціалізованих магазинах |
10 |
20 |
47.29 |
Роздрібна торгівля іншими продуктами харчування в спеціалізованих магазинах |
10 |
20 |
47.30 |
Роздрібна торгівля пальним |
10 |
20 |
47.41 |
Роздрібна торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням у спеціалізованих магазинах |
10 |
20 |
47.42 |
Роздрібна торгівля телекомунікаційним устаткованням у спеціалізованих магазинах |
10 |
20 |
47.43 |
Роздрібна торгівля в спеціалізованих магазинах електронною апаратурою побутового призначення для приймання, записува, відтворювання звуку й зображення |
10 |
20 |
47.51 |
Роздрібна торгівля текстильними товарами в спеціалізованих магазинах |
10 |
20 |
47.52 |
Роздрібна торгівля залізними виробами, будівельними матеріалами та санітарно-технічними виробами в спеціалізованих магазинах |
10 |
20 |
47.53 |
Роздрібна торгівля килимами, килимовими виробами, покриттям для стін і підлоги в спеціалізованих магазинах |
10 |
20 |
47.54 |
Роздрібна торгівля побутовими електротоварами в спеціалізованих магазинах |
10 |
20 |
47.59 |
Роздрібна торгівля меблями, освітлювальним приладдям та іншими товарами для дому в спеціалізованих магазинах |
10 |
20 |
47.61 |
Роздрібна торгівля книгами в спеціалізованих магазинах |
10 |
20 |
47.62 |
Роздрібна торгівля газетами та канцелярськими товарами в спеціалізованих магазинах |
10 |
20 |
47.63 |
Роздрібна торгівля аудіо- та відеозаписами в спеціалізованих магазинах |
10 |
20 |
47.64 |
Роздрібна торгівля спортивним інвентарем у спеціалізованих магазинах |
10 |
20 |
47.65 |
Роздрібна торгівля іграми та іграшками в спеціалізованих магазинах |
10 |
20 |
47.71 |
Роздрібна торгівля одягом у спеціалізованих магазинах |
10 |
20 |
47.72 |
Роздрібна торгівля взуттям та шкіряними виробами в спеціалізованих магазинах |
10 |
20 |
47.73 |
Роздрібна торгівля фармацевтичними товарами в спеціалізованих магазинах |
10 |
20 |
47.74 |
Роздрібна торгівля медичними й ортопедичними товарами в спеціалізованих магазинах |
10 |
20 |
47.75 |
Роздрібна торгівля косметичними товарами та туалетними приналежностями в спеціалізованих магазинах |
10 |
20 |
47.76 |
Роздрібна торгівля квітами, рослинами, насінням, добривами, домашніми тваринами та кормами для них у спеціалізованих магазинах |
10 |
20 |
47.77 |
Роздрібна торгівля годинниками та ювелірними виробами в спеціалізованих магазинах |
10 |
20 |
47.78 |
Роздрібна торгівля іншими невживаними товарами в спеціалізованих магазинах |
10 |
20 |
47.79 |
Роздрібна торгівля уживаними товарами в магазинах |
10 |
20 |
47.81 |
Роздрібна торгівля з лотків і на ринках харчовими продуктами, напоями та тютюновими виробами |
10 |
20 |
47.82 |
Роздрібна торгівля з лотків і на ринках текстильними виробами, одягом і взуттям |
10 |
20 |
47.89 |
Роздрібна торгівля з лотків і на ринках іншими товарами |
10 |
20 |
47.91 |
Роздрібна торгівля, що здійснюється фірмами поштового замовлення або через мережу Інтернет |
10 |
20 |
47.99 |
Інші види роздрібної торгівлі поза магазинами |
10 |
20 |
49.20 |
Вантажний залізничний транспорт |
10 |
20 |
49.31 |
Пасажирський наземний транспорт міського та приміського сполучення |
10 |
20 |
49.32 |
Надання послуг таксі |
10 |
20 |
49.39 |
Інший пасажирський наземний транспорт, н.в.і.у. |
10 |
20 |
49.41 |
Діяльність вантажного автомобільного транспорту |
10 |
20 |
49.42 |
Надання послуг перевезення речей (переїзду) |
10 |
20 |
49.50 |
Трубопровідний транспорт |
10 |
20 |
50.10 |
Пасажирський морський транспорт |
10 |
20 |
50.20 |
Вантажний морський транспорт |
10 |
20 |
50.30 |
Пасажирський річковий транспорт |
10 |
20 |
50.40 |
Вантажний річковий транспорт |
10 |
20 |
51.10 |
Пасажирський авіаційний транспорт |
10 |
20 |
51.21 |
Вантажний авіаційний транспорт |
10 |
20 |
51.22 |
Космічний транспорт |
10 |
20 |
52.10 |
Складське господарство |
10 |
20 |
52.21 |
Допоміжне обслуговування наземного транспорту |
10 |
20 |
52.29 |
Інша допоміжна діяльність у галузі транспорту |
10 |
20 |
55.10 |
Діяльність готелів і подібних засобів тимчасового розміщування |
10 |
20 |
58.29 |
Видання іншого програмного забезпечення |
10 |
20 |
59.12 |
Компонування кіно- та відеофільмів, телевізійних програм |
10 |
20 |
59.13 |
Розповсюдження кіно- та відеофільмів, телевізійних програм |
10 |
20 |
59.14 |
Демонстрація кінофільмів |
10 |
20 |
65.30 |
Недержавне пенсійне забезпечення |
10 |
20 |
66.19 |
Інша допоміжна діяльність у сфері фінансових послуг, крім страхування та пенсійного забезпечення |
10 |
20 |
75.00 |
Ветеринарна діяльність |
10 |
20 |
77.11 |
Надання в оренду автомобілів і легкових автотранспортних засобів |
10 |
20 |
77.12 |
Надання в оренду вантажних автомобілів |
10 |
20 |
77.39 |
Надання в оренду інших машин, устатковання та товарів, н.в.і.у. |
10 |
20 |
85.10 |
Дошкільна освіта |
10 |
20 |
85.20 |
Початкова освіта |
10 |
20 |
85.31 |
Загальна середня освіта |
10 |
20 |
85.32 |
Професійно-технічна освіта |
10 |
20 |
86.10 |
Діяльність лікарняних закладів |
10 |
20 |
86.21 |
Загальна медична практика |
10 |
20 |
86.22 |
Спеціалізована медична практика |
10 |
20 |
86.23 |
Стоматологічна практика |
10 |
20 |
86.90 |
Інша діяльність у сфері охорони здоров'я |
10 |
20 |
91.01 |
Функціювання бібліотек і архівів |
10 |
20 |
94.99 |
Діяльність інших громадських організацій, н.в.і.у. |
10 |
20 |
95.21 |
Ремонт електронної апаратури побутового призначення для приймання, записування, відтворювання звуку й зображення |
10 |
20 |
95.25 |
Ремонт годинників і ювелірних виробів |
10 |
20 |
95.29 |
Ремонт інших побутових виробів і предметів особистого вжитку |
10 |
20 |
96.01 |
Прання та хімчистка текстильних і хутряних виробів |
10 |
20 |
96.02 |
Надання послуг перукарнями та салонами краси |
10 |
20 |
96.03 |
Організування поховань і надання суміжних послуг |
10 |
20 |
96.09 |
Надання інших індивідуальних послуг, н.в.і.у. |
10 |
20 |
Секретар селищної ради Лариса ЗАМУРА
Обговорення проекту регуляторного Акту – проекту рішення сесії Петропавлівської селищної ради VІІІ скликання:
«Про встановлення розміру ставок єдиного податку на території Петропавлівської селищної ради»
Оприлюднено 05.05.2023
ПОВІДОМЛЕННЯ
про оприлюднення регуляторного Акту-
проекту рішення сесії Петропавлівської селищної ради
03.05.2023 року № 1124 – 26/VIIІ скликання,
«Про встановлення розміру ставок єдиного податку на території Петропавлівської селищної ради»
Відповідно до положень Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 11.09.2003 року № 1160-IV, (зі змінами) та Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308, з метою одержання зауважень та пропозицій від фізичних та юридичних осіб, виконавчий комітет Петропавлівської селищної ради Синельниківського району Дніпропетровської області повідомляє про оприлюднення проекту регуляторного Акту – проекту рішення Петропавлівської селищної ради VIII скликання:
«Про встановлення розміру ставок єдиного податку на території Петропавлівської селищної ради»
Основною метою розроблення документа є забезпечення надходжень до бюджету Петропавлівської селищної ради та виконання вимог Податкового кодексу України та Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 11.09.2003 року № 1160-IV, (зі змінами).
Розробником зазначеного проекту регуляторного Акту є – Виконавчий комітет Петропавлівської селищної ради
З проектом рішення та Аналізом регуляторного впливу можна ознайомитися на офіційній сторінці Петропавлівської селищної ради в мережі Інтернет: e-mail:info@petropotg.dp.gov.ua
Зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб приймаються у друкованому або електронному вигляді до 05.06.2023 року на поштову адресу:
смт. Петропавлівка, вул. Героїв України,62 тел. (05631) 3-05-51
в.о Селищного голови Лариса ЗАМУРА
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
проекту рішення Петропавлівської селищної ради Синельниківського району Дніпропетровської області
«Про встановлення розміру ставок єдиного податку на території Петропавлівської селищної ради»
І. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом регулювання
Проблема, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання:
Відповідно до Закону України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлення місцевих податків і зборів відповідно до Податкового кодексу України належить до повноважень органів місцевого самоврядування.
Податковим кодексом України визначено, що органи місцевого самоврядування приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів та офіційно оприлюднюють до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується їх застосування.
Запропонований проект регуляторного акту містить оптимальне співвідношення ставок місцевих податків, який збалансовує інтереси усіх суб’єктів дії регуляторного акту, крім того, враховує і економічне становище в країні, і нагальні потреби територіальної громади, і можливість надання обґрунтованих пільг платникам податків в межах встановлених чинним законодавством повноважень селищної ради, враховує пропозиції підприємств та підприємців громади щодо зниження місцевих податків і зборів у разі, коли таке зниження є вмотивованим і не тягне за собою погіршення або унеможливлення фінансового забезпечення здійснення функцій місцевого самоврядування.
Відповідно до норм Податкового Кодексу України, необхідно затвердити ставки єдиного податку на території Петропавлівської селищної ради», які вступають в дію з 01.01.2024 року на невизначений період.
Важливість проблем полягає в тому, що прийняття ставок сприятиме збільшенню надходжень до дохідної частини селищного бюджету, а також у необхідності викладення рішення з урахуванням змін у законодавстві.
Відсутність регулювання може призвести до невиконання вимог чинного законодавства.
Крім того, важливість проблеми полягає в тому, що від рівня ставок місцевих податків залежить розвиток підприємництва і показник наповнення місцевого бюджету.
Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:
Групи (підгрупи) |
Так |
Ні |
Громадяни |
V |
|
Держава |
V |
|
Суб'єкти господарювання, |
V |
|
у тому числі суб'єкти малого підприємництва* |
V |
|
Відповідно до діючого законодавства місцеві податки, їх ставки та пільги затверджуються селищною радою.
2. Цілі державного регулювання
Проект рішення розроблено з ціллю:
виконання вимог чинного законодавства;
врегулювання правовідносин між Петропавлівською селищною радою та суб’єктами господарювання;
встановлення податку єдиного податку на території Петропавлівської селищної ради,
інтереси громадян з урахуванням рівня платоспроможності громадян, суб’єктів господарювання та дозволили б збільшити надходження до селищного бюджету для виконання програм соціально – економічного розвитку селища;
здійснення планування та прогнозування надходжень до місцевого бюджету;
відкритість процедури, прозорість дій органу місцевого самоврядування при вирішенні питань щодо механізму справляння та порядку сплати податку.
3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей
1. Визначення альтернативних способів
Вид альтернативи |
Опис альтернативи |
Альтернатива № 1: Залишити існуючу на даний момент ситуацію без змін, не приймати рішення про становлення податку |
Відповідно до підпункту 12.3.5 пункту12.3 статті 12 Податкового кодексу України податок, починаючи із 01.01.2024, буде справлятися виходячи з норм Кодексу із застосуванням мінімальних ставок, що суттєво погіршить надходження до місцевого бюджету. |
Альтернатива № 2: Прийняття регуляторного акта, положення якого повністю узгоджуються з Податковим Кодексом України та враховують особливості території. |
Прийняття нового рішення термін дії якого починається із 01.01.2024 року, забезпечує досягнення цілей державного регулювання. Враховує пропозиції фізичних та юридичних осіб, які прийняли участь в обговорені проекту рішення. Враховує особливості території та платоспроможність мешканців селищної ради. Забезпечує прозорість дій влади, створює умови для активізації участі громади у прийнятті рішень
|
2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей
Оцінка впливу на сферу інтересів органів місцевого самоврядування
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
Відсутні |
Відсутні |
Альтернатива 2 |
|
Витрати пов’язані з підготовкою регуляторного акту та проведення відстежень результативності даного регуляторного акта та процедур з його опублікування |
Альтернатива 3 |
1.Максимальні надходження коштів до бюджету. 2.Спрямування надлишків на соціально - економічний розвиток |
Витрати пов’язані з підготовкою регуляторного акту та проведення відстежень результативності даного регуляторного акта та процедур з його опублікування |
Оцінка впливу на сферу інтересів громадян
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 (залишення існуючої ситуації) |
Відсутні |
Відсутні |
Альтернатива 2 (прийняття регуляторного акту) |
Забезпечує досягнення цілей державного регулювання. Враховує пропозиції фізичних та юридичних осіб, які прийняли участь в обговорені проекту рішення. Дозволяє наповнювати місцевий бюджет власними надходженнями. |
Відсутні |
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
Сплата податків і зборів за мінімальними ставками, передбаченими Податковим кодексом України |
|
Альтернатива 2 |
Сплата податків і зборів за обґрунтованими ставками. Відкритість процедури, прозорість дій місцевого самоврядування. Вдосконалить відносини між селищною радою, органом державної податкової служби (ДПС) та суб’єктами господарювання пов’язаних зі справлянням податків та зборів |
Суб'єкти господарювання будуть сплачувати єдиний податок за ставками згідно рішення селищної ради. |
Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) |
Бал результативності ( за чотирибальною системою оцінки) |
Коментарі щодо присвоєння відповідного бала |
Альтернатива 1 |
1 - цілі прийняття регуляторного акта не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати) |
Така альтернатива є неприйнятною в зв’язку з тим, що в даному випадку відповідно до пункту 12.3.5 статті 12 Податкового кодексу України, місцеві податки і збори сплачуються платниками у порядку, встановленому Кодексом за мінімальними ставками, що не сприятиме наповненню селищного бюджету в можливих обсягах. |
Альтернатива 2 |
3 - цілі прийняття проекту регуляторного акта можуть бути досягнуті майже повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть) |
Прийняття даного рішення селищної ради забезпечить досягнути встановлених цілей, чітких та прозорих механізмів справляння та сплати місцевих податків і зборів на території селища та відповідне наповнення селищного бюджету. Забезпечить фінансову основу самостійності органу місцевого самоврядування. У зв’язку з прийняттям вказаного рішення буде досягнуто балансу інтересів громади і платників податків і зборів. |
Рейтинг результативності |
Вигоди (підсумок) |
Витрати (підсумок) |
Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу |
Альтернатива 1 |
Держава: Відсутні Громадяни: Сплата податку за мінімальними ставками, передбаченими Податковим кодексом України Суб’єкти господарювання: Сплата податку за мінімальними ставками, передбаченими Податковим кодексом України |
Держава: Відсутні Громадяни: Відсутні
Суб’єкти господарювання:
|
Зменшення надходжень до селищного бюджету |
Альтернатива 2 |
Держава: надходження додаткових коштів до селищного бюджету; - спрямування додаткового фінансового ресурсу на соціально-економічний розвиток громади. Громадяни: Сплата податків і зборів за обґрунтованими ставками Встановлення пільг по сплаті податків для окремих категорій громадян
Суб’єкти господарювання: Сплата податків і зборів за обґрунтованими ставками.. |
Держава: Витрати, пов'язані з підготовкою регуляторного акта
Громадяни: Сплата податків за встановленими ставками
Суб’єкти господарювання: Витрати: Сплата податків за запропонованими ставками. |
Наповнення селищного бюджету, виконання програм соціально-економічного розвитку громади. |
Рейтинг |
Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи |
Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта |
Альтернатива 2 |
Цілі прийняття проекту рішення про встановлення місцевих податків і зборів з 01.01.2024 будуть досягнуті майже у повній мірі. До селищного бюджету надійдуть додаткові кошти від сплати місцевих податків і зборів, а податкове навантаження для платників не буде надмірним. Таким чином, прийняттям вказаного рішення буде досягнуто балансу інтересів селищної ради і платників податків і зборів. |
Зміни до чинного законодавства:
|
Альтернатива 1 |
У разі неприйняття регуляторного акта, податок справлятиметься по мінімальним ставкам, що спричинить втрати доходної частини бюджету і відповідно не виконання бюджетних програм. Вказана альтернатива є неприйнятною. |
Зміни до чинного законодавства:
- інші закони (зміна мінімальної заробітної плати, прожиткового мінімуму, тощо). |
5. Механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми.
1. Встановлення ставок єдиного податку для фізичних та юридичних осіб на території Петропавлівської селищної ради.
2. Принципу прозорості - даний проект рішення підлягає оприлюдненню на офіційній сторінці Петропавлівської селищної ради в мережі Інтернет: e-mail:info@petropotg.dp.gov.ua в розділі «Регуляторна політика»
3. Врахування громадської думки – протягом місяця з дня опублікування можна направляти свої пропозиції та зауваження на адресу:
смт. Петропавлівка, вул. Героїв України, 62, тел.(05631) 3-05-51
4. Оцінка виконання вимог регуляторного Акту залежно від ресурсів, якими органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги.
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва не підлягають розрахунку, оскільки встановлені нормами Податкового кодексу України.
Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати ставки місцевих податків та зборів, не змінюючи порядок їх обчислення, сплати та інші адміністративні процедури.
7. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта
Термін дії регуляторного Акту – не визначений період, та діє на широке коло фізичних та юридичних осіб.
Рішення діятиме до змін в чинному законодавстві, до прийняття нового рішення або внесення змін в дане рішення.
В.о. селищного голови Лариса ЗАМУРА
ЕКСПЕРТНИЙ ВИСНОВОК
Про відповідність вимогам статей 4 та 8 Закону України
«Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»
регуляторного Акту - проекту рішення Петропавлівської селищної ради
«Про встановлення розміру ставок єдиного податку на території Петропавлівської селищної ради»
Постійною комісією з питань соціально-економічного розвитку, бюджету, фінансів та управління комунальною власністю, житлово-комунального господарства, регуляторної діяльності, інвестицій селищної ради розглянуто регуляторний Акт - проект рішення «Про встановлення розміру ставок єдиного податку на території Петропавлівської селищної ради», його Аналіз регуляторного впливу на відповідність вимогам статей 4 та 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» (далі – Закон) та встановлено наступне.
Регуляторний Акт - Проект рішення селищної ради «Про встановлення розміру ставок єдиного податку на території Петропавлівської селищної ради», відповідає вимогам статті 4,8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» так як відповідає принципам державної регуляторної політики (доцільність, адекватність, ефективність, збалансованість, передбачуваність, прозорість та врахування громадської думки).
Аналіз регуляторного впливу проекту рішення селищної ради «Про встановлення розміру ставок єдиного податку на території Петропавлівської селищної ради», відповідає вимогам статті 4,8 Закону так як містить:
Визначення та аналіз проблеми на вирішення якої спрямований даний проект рішення, обґрунтування, чому визначена проблема не може бути розв’язана без його прийняття
Даним Аналізом регуляторного впливу:
встановлені не максимальні ставки;
визначено проблему, яку передбачається розв`язати шляхом регулювання;
визначені цілі регулювання;
визначено та оцінено усі альтернативні способи досягнення визначених цілей;
описано механізми розв`язання проблеми;
обгрунтовані можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного Акту;
визначено очікувані результати прийняття запропонованого регуляторного Акту;
обгрунтовано строк дії регуляторного Акту;
визначено показники результативності Акту;
визначені заходи за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного Акту в разі його прийняття.
Цілі прийняття регуляторного Акту:
виконання вимог чинного законодавства;
врегулювання правовідносин між Петропавлівською селищною радою та платниками податку за землю;
«Про встановлення розміру ставок єдиного податку на території Петропавлівської селищної ради», які б дозволили збільшити надходження до селищного бюджету для виконання Програми соціально-економічного розвитку Петропавлівської селищної територіальної громади;
З метою дотримання положень пункту 266.5 статті 266 Податкового кодексу України, необхідно встановити ставки із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (та пільги), що сплачується на відповідній території.
3. Визначення та аналіз альтернативних способів досягнення встановлених цілей
Вид альтернативи |
Опис альтернативи |
Альтернатива 1 |
Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін |
Альтернатива 2 |
Прийняття регуляторного акта, положення якого повністю узгоджуються з Податковим Кодексом України |
Прописаний механізм розв’язання проблеми
Механізмом розв’язання проблеми є прийняття рішення «Про встановлення розміру ставок єдиного податку на території Петропавлівської селищної ради».
Запропонований спосіб досягнення цілей є єдиним шляхом вирішення проблеми і ґрунтується на загальнообов’язковості і виконання всіма учасниками правовідносин у системі оподаткування норм зазначеного рішення.
Для впровадження цього регуляторного Акту Петропавлівською селищною радою будуть здійснені наступні організаційні заходи:
1. Розгляд та обговорення проекту рішення - «Про встановлення розміру ставок єдиного податку на території Петропавлівської селищної ради» на засіданні сесії селищної ради.
2. Оприлюднення проекту рішення «Про встановлення розміру ставок єдиного податку на території Петропавлівської селищної ради», з метою отримання зауважень та пропозицій.
3. Прийняття та врахування зауважень ( за наявності).
4. Затвердження проекту рішення на сесії Петропавлівської селищної ради.
Очікувані результати прийняття Акту
дотримання норм законодавства;
збільшення надходжень до бюджету СТГ від сплати єдиного податку.
Показники результативності регуляторного акта:
Показник |
2020 рік |
2021 рік |
2022 рік |
Розмір надходжень коштів до селищного бюджету, пов’язаних з дією Акту (тис.грн) |
7 721 524,7 |
8 725 503,7 |
7 105 913,2 |
Кількість суб'єктів господарювання, на яких поширюватиметься дія акта (шт.): |
234 |
234 |
234 |
Обґрунтований термін дії регуляторного акта
Термін дії регуляторного Акту не обмежений, проте можливий вплив зовнішніх чинників, а саме внесення змін до законодавчих і нормативно – правових актів.
У такому разі регуляторний Акт буде переглянуто із внесенням до нього відповідних змін або його скасуванням.
Заходи, за допомогою яких буде здійснюватись відстеження регуляторного Акту
Базове відстеження результативності регуляторного Акту здійснене до дня набрання чинності рішення.
Повторне відстеження результативності буде здійснюватись через рік після впровадження регуляторного Акту.
Періодичні відстеження результативності будуть здійснюватись через три роки з моменту проведення та публікування повторного відстеження результативності регуляторного Акту.
Даний проект рішення включено до Плану з підготовки регуляторних актів на 2024 рік рішенням сесії селищної ради від 21.12.2022 №1007-23/VIII «Про затвердження Плану діяльності Петропавлівської селищної ради з підготовки проектів регуляторних актів на 2023 рік», зі змінами.
Повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного Акту, Аналіз регуляторного впливу - проекту рішення селищної ради «Про встановлення розміру ставок єдиного податку на території Петропавлівської селищної ради», розміщено на офіційному вебсайті Петропавлівської селищної ради
(e-mail:info@petropotg.dp.gov.ua).
Узагальнений висновок:
Постійна комісія з питань соціально-економічного розвитку, бюджету, фінансів та управління комунальною власністю, житлово-комунального господарства, регуляторної діяльності, інвестицій селищної ради за підсумками розгляду вважає, що проєкт регуляторного Акту – проєкт рішення селищної ради «Про встановлення розміру ставок єдиного податку на території Петропавлівської селищної ради», та Аналіз його регуляторного впливу відповідають вимогам статей 4, 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Податковому Кодексу України.
Голова постійної комісії з питань соціально-економічного розвитку, бюджету, фінансів та управління комунальною власністю, житлово-комунального господарства, регуляторної діяльності, інвестицій селищної ради
Максим БЄДІН