Керуючись статтями 26, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статтями 10, 12, 266 Податкового Кодексу України (зі змінами та доповненнями), статтями 1,4,8,12-14 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 11.09.2003 №1160-ІV (зі змінами), враховуючи висновки і рекомендації постійної комісії з питань соціально-економічного розвитку, бюджету, фінансів, управління комунальною власністю, житлово-комунального господарства, регуляторної діяльності, інвестицій, селищна рада
ВИРІШИЛА:
В.о. селищного голови Лариса ЗАМУРА
смт. Петропавлівка
03.05.2023 року
№ 1123 – 26/VIIІ
Додаток
до проекту рішення селищної ради
від 03.05.2023 року № 1123 – 26/VIIІ
Про встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Петропавлівської селищної ради
Керуючись статтями 26, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статтями 10, 12, 266 Податкового Кодексу України (зі змінами та доповненнями), статтями 1,4,8,12-14 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 11.09.2003 №1160-ІV (зі змінами), враховуючи висновки і рекомендації постійної комісії з питань соціально-економічного розвитку, бюджету, фінансів, управління комунальною власністю, житлово-комунального господарства, регуляторної діяльності, інвестицій, селищна рада
ВИРІШИЛА:
1.1. ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, згідно з додатком 1;
1.2. пільги для фізичних та юридичних осіб, надані відповідно до підпункту 266.4.2 пункту 266.4 статті 266 Податкового кодексу України, за переліком згідно з додатком 2.
2. Оприлюднити дане рішення на офіційному сайті Петропавлівської селищної ради (e-mail:info@petropotg.dp.gov.ua).
3. Рішення Петропавлівської селищної ради від 23.11.2022 року № 960-22/VIII «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Петропавлівської селищної ради на 2023 рік» та рішення від 31.05.2022 року №885-18/ VIIІ «Про продовження на необмежений термін дії рішень ради щодо встановлення місцевих податків та зборів на території Петропавлівської селищної ради» вважати такими, що втратили чинність з 01.01.2024 року.
4. Дане рішення набирає чинності з 01.01.2024 року.
5. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань соціально-економічного розвитку, бюджету, фінансів та управління комунальною власністю, житлово-комунального господарства, регуляторної діяльності, інвестицій
В.о. селищного голови Лариса ЗАМУРА
Додаток1
до проекту рішення селищної ради
від 03.05.2023 року № 1123 – 26/VIIІ
СТАВКИ
податку
на нерухоме майно, відмінне від земельної
ділянки1
Ставки встановлюються та вводяться в дію з 01 січня 2024 року.
Адміністративно-територіальні одиниці або населені пункти, або території об’єднаних територіальних громад, на які поширюється дія рішення ради:
Код області |
Код району |
Код згідно з КОАТУУ |
Найменування адміністративно-територіальної одиниці або
|
UA12000000000090473 |
UA12140000000039307 |
UA12100050010011720 |
смт.Петропавлівка Петропавлівської селищної об'єднаної територіальної громади у Дніпропетровській області, центр об'єднаної територіальної громади |
Класифікація будівель та споруд2 |
Ставки податку3 за 1 кв. метр |
||||||||||||
код2 |
найменування2 |
для юридичних осіб |
для фізичних осіб |
||||||||||
1 зона4 |
2 зона4 |
3 зона4 |
1 зона4 |
2 зона4 |
3 зона4 |
||||||||
11 |
Будівлі житлові |
||||||||||||
111 |
Будинки одноквартирні |
||||||||||||
1110 |
Будинки одноквартирні5 |
||||||||||||
1110.1 |
Будинки одноквартирні масової забудови |
0,250 |
|
|
0,500 |
|
|
||||||
1110.2 |
Котеджі та будинки одноквартирні підвищеної комфортності |
0,250 |
|
|
0,500 |
|
|
||||||
1110.3 |
Будинки садибного типу |
0,250 |
|
|
0,500 |
|
|
||||||
1110.4 |
Будинки дачні та садові |
0,250 |
|
|
0,500 |
|
|
||||||
112 |
Будинки з двома та більше квартирами |
||||||||||||
1121 |
Будинки з двома квартирами5 |
||||||||||||
1121.1 |
Будинки двоквартирні масової забудови |
0,250 |
|
|
0,500 |
|
|
||||||
1121.2 |
Котеджі та будинки двоквартирні підвищеної комфортності |
0,250 |
|
|
0,500 |
|
|
||||||
1122 |
Будинки з трьома та більше квартирами5 |
||||||||||||
1122.1 |
Будинки багатоквартирні масової забудови |
0,250 |
|
|
0,500 |
|
|
||||||
1122.2 |
Будинки багатоквартирні підвищеної комфортності, індивідуальні |
0,250 |
|
|
0,500 |
|
|
||||||
1122.3 |
Будинки житлові готельного типу
|
0,250 |
|
|
0,500 |
|
|
||||||
113 |
Гуртожитки5 |
||||||||||||
1130.1 |
Гуртожитки для робітників та службовців |
0,100 |
|
|
0,100 |
|
|
||||||
1130.3 |
Гуртожитки для учнів навчальних закладів5 |
0,100 |
|
|
0,100 |
|
|
||||||
1130.4 |
Будинки-інтернати для людей похилого віку та осіб з інвалідністю5 |
0,100 |
|
|
0,100 |
|
|
||||||
1130.5 |
Будинки дитини та сирітські будинки5 |
0,100 |
|
|
0,100 |
|
|
||||||
1130.6 |
Будинки для біженців, притулки для бездомних |
0,100 |
|
|
0,100 |
|
|
||||||
1130.9 |
Будинки для колективного проживання інші |
0,100 |
|
|
0,100 |
|
|
||||||
12 |
Будівлі нежитлові |
||||||||||||
121 |
Готелі, ресторани та подібні будівлі |
||||||||||||
1211 |
Будівлі готельні |
||||||||||||
1211.1 |
Готелі |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1211.2 |
Мотелі |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1211.3 |
Кемпінги |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1211.4 |
Пансіонати |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1211.5 |
Ресторани та бари |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1212 |
Інші будівлі для тимчасового проживання |
||||||||||||
1212.1 |
Туристичні бази та гірські притулки |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1212.2 |
Дитячі та сімейні табори відпочинку |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1212.3 |
Центри та будинки відпочинку |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1212.9 |
Інші будівлі для тимчасового проживання, не класифіковані раніше |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
122 |
Будівлі офісні |
||||||||||||
1220 |
Будівлі офісні5 |
||||||||||||
1220.1 |
Будівлі органів державного та місцевого управління5 |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1220.2 |
Будівлі фінансового обслуговування |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1220.3 |
Будівлі органів правосуддя5 |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1220.4 |
Будівлі закордонних представництв |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1220.5 |
Адміністративно-побутові будівлі промислових підприємств |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1220.9 |
Будівлі для конторських та адміністративних цілей інші |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
123 |
Будівлі торговельні |
||||||||||||
1230 |
Будівлі торговельні |
||||||||||||
1230.1 |
Торгові центри, універмаги, магазини |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1230.2 |
Криті ринки, павільйони та зали для ярмарків5 |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1230.3 |
Станції технічного обслуговування автомобілів |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1230.4 |
Їдальні, кафе, закусочні тощо |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1230.5 |
Бази та склади підприємств торгівлі і громадського харчування |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1230.6 |
Будівлі підприємств побутового обслуговування |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1230.9 |
Будівлі торговельні інші
|
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
124 |
Будівлі транспорту та засобів зв'язку |
||||||||||||
1241 |
Вокзали, аеровокзали, будівлі засобів зв’язку та пов’язані з ними будівлі |
||||||||||||
1241.1 |
Автовокзали та інші будівлі автомобільного транспорту |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1241.2 |
Вокзали та інші будівлі залізничного транспорту |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1241.3 |
Будівлі міського електротранспорту |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1241.4 |
Аеровокзали та інші будівлі повітряного транспорту |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1241.5 |
Морські та річкові вокзали, маяки та пов’язані з ними будівлі |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1241.6 |
Будівлі станцій підвісних та канатних доріг |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1241.7 |
Будівлі центрів радіо- та телевізійного мовлення, телефонних станцій, телекомунікаційних центрів тощо |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1241.8 |
Ангари для літаків, локомотивні, вагонні, трамвайні та тролейбусні депо |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1241.9 |
Будівлі транспорту та засобів зв’язку інші |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1242 |
Гаражі |
||||||||||||
1242.1 |
Гаражі наземні |
1,000 |
|
|
0,050 |
|
|
||||||
1242.2 |
Гаражі підземні |
1,000 |
|
|
0,500 |
|
|
||||||
1242.3 |
Стоянки автомобільні криті |
1,000 |
|
|
0,500 |
|
|
||||||
1242.4 |
Навіси для велосипедів |
1,000 |
|
|
0,500 |
|
|
||||||
125 |
Будівлі промислові та склади |
||||||||||||
1251 |
Будівлі промислові5 |
||||||||||||
1251.1 |
Будівлі підприємств машинобудування та металообробної промисловості5 |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1251.2 |
Будівлі підприємств чорної металургії5 |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1251.3 |
Будівлі підприємств хімічної та нафтохімічної промисловості5 |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1251.4 |
Будівлі підприємств легкої промисловості5 |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1251.5 |
Будівлі підприємств харчової промисловості5 |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1251.7 |
Будівлі підприємств лісової, деревообробної та целюлозно-паперової промисловості5 |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1251.8 |
Будівлі підприємств будівельної індустрії, будівельних матеріалів та виробів, скляної та фарфоро-фаянсової промисловості5 |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1251.9 |
Будівлі інших промислових виробництв, включаючи поліграфічне5
|
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1252 |
Резервуари, силоси та склади |
||||||||||||
1252.1 |
Резервуари для нафти, нафтопродуктів та газу |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1252.2 |
Резервуари та ємності інші |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1252.3 |
Силоси для зерна |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1252.4 |
Силоси для цементу та інших сипучих матеріалів |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1252.5 |
Склади спеціальні товарні |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1252.6 |
Холодильники |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1252.7 |
Складські майданчики |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1252.8 |
Склади універсальні |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1252.9 |
Склади та сховища інші5 |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
126 |
Будівлі для публічних виступів, закладів освітнього, медичного та оздоровчого призначення |
||||||||||||
1261 |
Будівлі для публічних виступів |
||||||||||||
1261.1 |
Театри, кінотеатри та концертні зали |
0,500 |
|
|
0,500 |
|
|
||||||
1261.2 |
Зали засідань та багатоцільові зали для публічних виступів |
0,500 |
|
|
0,500 |
|
|
||||||
1261.3 |
Цирки |
0,500 |
|
|
0,500 |
|
|
||||||
1261.4 |
Казино, ігорні будинки |
1,500 |
|
|
0,500 |
|
|
||||||
1261.5 |
Музичні та танцювальні зали, дискотеки |
0,500 |
|
|
0,500 |
|
|
||||||
1261.9 |
Будівлі для публічних виступів інші |
0,500 |
|
|
0,500 |
|
|
||||||
1262 |
Музеї та бібліотеки |
||||||||||||
1262.1 |
Музеї та художні галереї5 |
0,100 |
|
|
0,100 |
|
|
||||||
1262.2 |
Бібліотеки, книгосховища5 |
0,100 |
|
|
0,100 |
|
|
||||||
1262.3 |
Технічні центри |
0,100 |
|
|
0,100 |
|
|
||||||
1262.4 |
Планетарії5 |
0,100 |
|
|
0,100 |
|
|
||||||
1262.5 |
Будівлі архівів5 |
0,100 |
|
|
0,100 |
|
|
||||||
1262.6 |
Будівлі зоологічних та ботанічних садів5 |
0,100 |
|
|
0,100 |
|
|
||||||
1263 |
Будівлі навчальних та дослідних закладів |
||||||||||||
1263.1 |
Будівлі науково-дослідних та проектно-вишукувальних установ |
0,500 |
|
|
0,500 |
|
|
||||||
1263.2 |
Будівлі вищих навчальних закладів |
0,500 |
|
|
0,500 |
|
|
||||||
1263.3 |
Будівлі шкіл та інших середніх навчальних закладів5 |
0,500 |
|
|
0,500 |
|
|
||||||
1263.4 |
Будівлі професійно-технічних навчальних закладів5 |
0,500 |
|
|
0,500 |
|
|
||||||
1263.5 |
Будівлі дошкільних та позашкільних навчальних закладів5 |
0,500 |
|
|
0,500 |
|
|
||||||
1263.6 |
Будівлі спеціальних навчальних закладів для дітей з особливими потребами5 |
0,500 |
|
|
0,500 |
|
|
||||||
1263.7 |
Будівлі закладів з фахової перепідготовки |
0,500 |
|
|
0,500 |
|
|
||||||
1263.8 |
Будівлі метеорологічних станцій, обсерваторій5 |
0,500 |
|
|
0,500 |
|
|
||||||
1263.9 |
Будівлі освітніх та науково-дослідних закладів інші5
|
0,500 |
|
|
0,500 |
|
|
||||||
1264 |
Будівлі лікарень та оздоровчих закладів |
||||||||||||
1264.1 |
Лікарні багатопрофільні територіального обслуговування, навчальних закладів5 |
0,100 |
|
|
0,100 |
|
|
||||||
1264.2 |
Лікарні профільні, диспансери5 |
0,100 |
|
|
0,100 |
|
|
||||||
1264.3 |
Материнські та дитячі реабілітаційні центри, пологові будинки5 |
0,100 |
|
|
0,100 |
|
|
||||||
1264.4 |
Поліклініки, пункти медичного обслуговування та консультації5 |
0,100 |
|
|
0,100 |
|
|
||||||
1264.5 |
Шпиталі виправних закладів, в’язниць та Збройних Сил5 |
0,100 |
|
|
0,100 |
|
|
||||||
1264.6 |
Санаторії, профілакторії та центри функціональної реабілітації5 |
0,100 |
|
|
0,100 |
|
|
||||||
1264.9 |
Заклади лікувально-профілактичні та оздоровчі інші5 |
0,100 |
|
|
0,100 |
|
|
||||||
1265 |
Зали спортивні5 |
||||||||||||
1265.1 |
Зали гімнастичні, баскетбольні, волейбольні, тенісні тощо |
0,500 |
|
|
0,500 |
|
|
||||||
1265.2 |
Басейни криті для плавання |
0,500 |
|
|
0,500 |
|
|
||||||
1265.3 |
Хокейні та льодові стадіони криті |
0,500 |
|
|
0,500 |
|
|
||||||
1265.4 |
Манежі легкоатлетичні |
0,500 |
|
|
0,500 |
|
|
||||||
1265.5 |
Тири |
0,500 |
|
|
0,500 |
|
|
||||||
1265.9 |
Зали спортивні інші |
0,500 |
|
|
0,500 |
|
|
||||||
127 |
Будівлі нежитлові інші |
||||||||||||
1271 |
Будівлі сільськогосподарського призначення, лісівництва та рибного господарства5 |
||||||||||||
1271.1 |
Будівлі для тваринництва5 |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1271.2 |
Будівлі для птахівництва5 |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1271.3 |
Будівлі для зберігання зерна5 |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1271.4 |
Будівлі силосні та сінажні5 |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1271.5 |
Будівлі для садівництва, виноградарства та виноробства5 |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1271.6 |
Будівлі тепличного господарства5 |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1271.7 |
Будівлі рибного господарства5 |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1271.8 |
Будівлі підприємств лісівництва та звірівництва5 |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1271.9 |
Будівлі сільськогосподарського призначення інші5 |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1272 |
Будівлі для культової та релігійної діяльності5 |
||||||||||||
1272.1 |
Церкви, собори, костьоли, мечеті, синагоги тощо5 |
0,500 |
|
|
0,500 |
|
|
||||||
1272.2 |
Похоронні бюро та ритуальні зали |
0,500 |
|
|
0,500 |
|
|
||||||
1272.3 |
Цвинтарі та крематорії5 |
0,500 |
|
|
0,500 |
|
|
||||||
1273 |
Пам’ятки історичні та такі, що охороняються державою5 |
||||||||||||
1273.1 |
Пам’ятки історії та архітектури5 |
0,500 |
|
|
0,500 |
|
|
||||||
1273.2 |
Археологічні розкопки, руїни та історичні місця, що охороняються державою5 |
0,500 |
|
|
0,500 |
|
|
||||||
1273.3 |
Меморіали, художньо-декоративні будівлі, статуї5 |
0,500 |
|
|
0,500 |
|
|
||||||
1274 |
Будівлі інші, не класифіковані раніше5 |
||||||||||||
1274.1 |
Казарми Збройних Сил5 |
0,500 |
|
|
0,500 |
|
|
||||||
1274.2 |
Будівлі поліцейських та пожежних служб5 |
0,500 |
|
|
0,500 |
|
|
||||||
1274.3 |
Будівлі виправних закладів, в’язниць та слідчих ізоляторів5 |
0,500 |
|
|
0,500 |
|
|
||||||
1274.4 |
Будівлі лазень та пралень |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
||||||
1274.5 |
Будівлі з облаштування населених пунктів |
1,000 |
|
|
1,000 |
|
|
__________
1 У разі встановлення ставок податку, відмінних на територіях різних населених пунктів адміністративно-територіальної одиниці, за кожним населеним пунктом ставки затверджуються окремими додатками.
2 Класифікація будівель та споруд, код та найменування зазначаються відповідно до Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000, затвердженого наказом Держстандарту від 17 серпня 2000 р. № 507.
3 Ставки податку встановлюються з урахуванням норм підпункту 12.3.7 пункту 12.3 статті 12, пункту 30.2 статті 30, пункту 266.2 статті 266 Податкового кодексу України і зазначаються десятковим дробом з трьома (у разі потреби чотирма) десятковими знаками після коми.
4 У разі визначення у рішенні про оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, зон адміністративно-територіальної одиниці, щодо якої приймається рішення, ставки встановлюються залежно від зони. Без урахування зони ставки зазначаються у графі “1 зона”.
5 Об’єкти нерухомості, що класифікуються за цим підкласом, звільняються/можуть звільнятися повністю або частково від оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, відповідно до норм підпункту 266.2.2 пункту 266.2 та пункту 266.4 статті 266 Податкового кодексу України.
Секретар селищної ради Лариса ЗАМУРА
Додаток 2
до проекту рішення селищної ради
від 03.05.2023 року № 1123 – 26/VIIІ
ПЕРЕЛІК
пільг для фізичних та юридичних осіб, наданих відповідно до підпункту 266.4.2 пункту 266.4 статті 266 Податкового кодексу України, із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки
Пільги встановлюються та вводяться в дію з 01 січня 2024 року.
Адміністративно-територіальні одиниці або населені пункти, або території об’єднаних територіальних громад, на які поширюється дія рішення ради:
Код області |
Код району |
Код згідно з КОАТУУ |
Найменування адміністративно-територіальної одиниці
громади |
UA12000000000090473 |
UA12100000000011720 |
UA12140230010014772 |
смт.Петропавлівка Петропавлівської селищної територіальної громади у Дніпропетровській області |
UA12000000000090473 |
UA12100000000011720 |
UA12140230020044291 |
смт Залізничне |
UA12000000000090473 |
UA12100000000011720 |
UA12140230030032307 |
село Васюківка |
UA12000000000090473 |
UA12100000000011720 |
UA12140230040057794 |
село Лозове |
UA12000000000090473 |
UA12100000000011720 |
UA12140230050024609 |
село Лугове |
UA12000000000090473 |
UA12100000000011720 |
UA12140230060099460 |
село Роздори |
UA12000000000090473 |
UA12100000000011720 |
UA12140230070011039 |
село Росішки |
UA12000000000090473 |
UA12100000000011720 |
UA12140230080069988 |
село Самарське |
Група платників, категорія/класифікація
|
Розмір пільги
|
Фізичні особи, які належать до осіб з інвалідністю внаслідок війни відповідно до статті 7 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»/ житлова нерухомість, що перебуває у їх власності. Така пільга застосовується лише для одного об’єкта житлової нерухомості (квартири або житлового будинку). |
100 |
Фізичні особи, які належать до учасників бойових дій відповідно до статті 6 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»/ житлова нерухомість, що перебуває у їх власності. Така пільга застосовується лише для одного об’єкта житлової нерухомості (квартири або житлового будинку).
|
100 |
Фізичні особи, на яких, відповідно до статті 10 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», поширюється дія зазначеного закону/ житлова нерухомість, що перебуває у їх власності. Така пільга застосовується лише для одного об’єкта житлової нерухомості (квартири або житлового будинку). |
100 |
Фізичні особи, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною відповідно до статті 11 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»/ житлова нерухомість, що перебуває у їх власності. Така пільга застосовується лише для одного об’єкта житлової нерухомості (квартири або житлового будинку). |
100 |
Фізичні особи, які мають особливі трудові заслуги перед Батьківщиною відповідно до статті 8 Закону України «Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку в Україні»/ житлова нерухомість, що перебуває у їх власності. Така пільга застосовується лише для одного об’єкта житлової нерухомості (квартири або житлового будинку). |
100 |
Фізичні особи - члени сімей померлих осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною та/або мають особливі трудові заслуги перед Україною/ житлова нерухомість, що перебуває у їх власності. Така пільга застосовується лише для одного об’єкта житлової нерухомості (квартири або житлового будинку). |
100 |
Фізичні особи, які належать до постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесені до категорії 1 згідно пункту 1 частини першої статті 14 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»/ житлова нерухомість, що перебуває у їх власності. Така пільга застосовується лише для одного об’єкта житлової нерухомості (квартири або житлового будинку). |
100 |
Фізичні особи /об’єктів нежитлової нерухомості – господарських (присадибних) будівель, що розміщені на прибудинкових територіях житлових, садових та дачних будинків, котеджів та знаходяться у їх власності У разі, якщо у власності фізичної особи є декілька будинків та, відповідно, прибудинкових територій така пільгова ставка застосовується лише для об’єктів нежитлової нерухомості, які розміщені на одній прибудинковій території, що знаходиться у власності фізичної особи |
100 |
Громадські об’єднання (організації, спілки), які засновані згідно Закону України «Про громадські об’єднання» /з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності таких громадських об’єднань (організацій, спілок) та знаходяться на території Магдалинівської селищної ради. |
100 |
Благодійні організації України, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку /з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності таких організацій та знаходяться на території Магдалинівської селищної ради. |
100 |
Релігійні організацій України, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку /з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності таких організацій та знаходяться на території Магдалинівської селищної ради. |
100 |
Відповідно підпункту 266.4.1 пункту 266.4 статті 266 Податкового кодексу України база оподаткування об'єкта/об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи - платника податку, зменшується:
а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості - на 60 кв. метрів;
б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості - на 120 кв. метрів;
в) для різних типів об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), - на 180 кв. метрів.
Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік).
__________
1 Пільги визначаються з урахуванням норм підпункту 12.3.7 пункту 12.3 статті 12, пункту 30.2 статті 30, пункту 266.2 статті 266 Податкового кодексу України. У разі встановлення пільг, відмінних на територіях різних населених пунктів адміністративно-територіальної одиниці, за кожним населеним пунктом пільги затверджуються окремо.
Секретар селищної ради Лариса ЗАМУРА
Обговорення проекту регуляторного Акту – проекту рішення сесії Петропавлівської селищної ради VІІІ скликання:
«Про встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Петропавлівської селищної ради»
Оприлюднено 05.05.2023
ПОВІДОМЛЕННЯ
про оприлюднення регуляторного Акту-
проекту рішення сесії Петропавлівської селищної ради
від 03.05.2023 року № 1123 – 26/VIIІ скликання,
«Про встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Петропавлівської селищної ради»
Відповідно до положень Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 11.09.2003 року № 1160-IV, (зі змінами) та Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308, з метою одержання зауважень та пропозицій від фізичних та юридичних осіб, виконавчий комітет Петропавлівської селищної ради Синельниківського району Дніпропетровської області повідомляє про оприлюднення проекту регуляторного Акту – проекту рішення Петропавлівської селищної ради VIII скликання:
«Про встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Петропавлівської селищної ради»
Основною метою розроблення документа є забезпечення надходжень до бюджету Петропавлівської селищної ради та виконання вимог Податкового кодексу України та Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 11.09.2003 року № 1160-IV, (зі змінами).
Розробником зазначеного проекту регуляторного Акту є – Виконавчий комітет Петропавлівської селищної ради
З проектом рішення та Аналізом регуляторного впливу можна ознайомитися на офіційній сторінці Петропавлівської селищної ради в мережі Інтернет: e-mail:info@petropotg.dp.gov.ua
Зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб приймаються у друкованому або електронному вигляді до 05.06.2023 року на поштову адресу:
смт. Петропавлівка, вул. Героїв України,62 тел. (05631) 3-05-51
в.о Селищного голови Лариса ЗАМУРА
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
проекту рішення Петропавлівської селищної ради Синельниківського району Дніпропетровської області
«Про встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Петропавлівської селищної ради»
І. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом регулювання
Проблема, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання:
Відповідно до Закону України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлення місцевих податків і зборів відповідно до Податкового кодексу України належить до повноважень органів місцевого самоврядування.
Податковим кодексом України визначено, що органи місцевого самоврядування приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів та офіційно оприлюднюють до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується їх застосування.
Запропонований проект регуляторного акту містить оптимальне співвідношення ставок місцевих податків і зборів та пільг, яке збалансовує інтереси усіх суб’єктів дії регуляторного акту, крім того, враховує і економічне становище в країні, і нагальні потреби територіальної громади, і можливість надання обґрунтованих пільг платникам податків в межах встановлених чинним законодавством повноважень селищної ради, враховує пропозиції підприємств та підприємців громади щодо зниження місцевих податків і зборів у разі, коли таке зниження є вмотивованим і не тягне за собою погіршення або унеможливлення фінансового забезпечення здійснення функцій місцевого самоврядування.
Відповідно до норм Податкового Кодексу України, Петропавлівській селищній раді необхідно затвердити ставки та пільги із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, які вступають в дію з 01.01.2024 року на невизначений період.
Важливість проблем полягає в тому, що прийняття ставок сприятиме збільшенню надходжень до дохідної частини селищного бюджету, а також у необхідності викладення рішення з урахуванням змін у законодавстві.
Відсутність регулювання може призвести до невиконання вимог чинного законодавства.
Крім того, важливість проблеми полягає в тому, що від рівня ставок місцевих податків залежить розвиток підприємництва і показник наповнення місцевого бюджету.
Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:
Групи (підгрупи) |
Так |
Ні |
Громадяни |
V |
|
Держава |
V |
|
Суб'єкти господарювання, |
V |
|
у тому числі суб'єкти малого підприємництва* |
V |
|
Відповідно до діючого законодавства місцеві податки, їх ставки та пільги затверджуються селищною радою.
2. Цілі державного регулювання
Проект рішення розроблено з ціллю:
виконання вимог чинного законодавства;
врегулювання правовідносин між Петропавлівською селищною радою та суб’єктами господарювання;
встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Петропавлівської селищної ради,
інтереси громадян з урахуванням рівня платоспроможності громадян, суб’єктів господарювання та дозволили б збільшити надходження до селищного бюджету для виконання програм соціально – економічного розвитку селища;
встановлення пільги щодо сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Петропавлівської селищної ради,
здійснення планування та прогнозування надходжень до місцевого бюджету;
відкритість процедури, прозорість дій органу місцевого самоврядування при вирішенні питань щодо механізму справляння та порядку сплати податку.
3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей
1. Визначення альтернативних способів
Вид альтернативи |
Опис альтернативи |
Альтернатива № 1: Залишити існуючу на даний момент ситуацію без змін, не приймати рішення про становлення податку |
Відповідно до підпункту 12.3.5 пункту12.3 статті 12 Податкового кодексу України податок, починаючи із 01.01.2024, буде справлятися виходячи з норм Кодексу із застосуванням мінімальних ставок, що суттєво погіршить надходження до місцевого бюджету. |
Альтернатива № 2: Прийняття регуляторного акта, положення якого повністю узгоджуються з Податковим Кодексом України та враховують особливості території. |
Прийняття нового рішення термін дії якого починається із 01.01.2024 року, забезпечує досягнення цілей державного регулювання. Враховує пропозиції фізичних та юридичних осіб, які прийняли участь в обговорені проекту рішення. Враховує особливості території та платоспроможність мешканців селищної ради. Забезпечує прозорість дій влади, створює умови для активізації участі громади у прийнятті рішень
|
2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей
Оцінка впливу на сферу інтересів органів місцевого самоврядування
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
Відсутні |
Відсутні |
Альтернатива 2 |
|
Витрати пов’язані з підготовкою регуляторного акту та проведення відстежень результативності даного регуляторного акта та процедур з його опублікування |
Альтернатива 3 |
1.Максимальні надходження коштів до бюджету. 2.Спрямування надлишків на соціально - економічний розвиток |
Витрати пов’язані з підготовкою регуляторного акту та проведення відстежень результативності даного регуляторного акта та процедур з його опублікування |
Оцінка впливу на сферу інтересів громадян
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 (залишення існуючої ситуації) |
Відсутні |
Відсутні |
Альтернатива 2 (прийняття регуляторного акту) |
Забезпечує досягнення цілей державного регулювання. Враховує пропозиції фізичних та юридичних осіб, які прийняли участь в обговорені проекту рішення. Збільшує привабливість та ефективне використання нерухомого майна, яке знаходяться у власності та використанні платників податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Дозволяє наповнювати місцевий бюджет власними надходженнями. |
Відсутні |
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
Сплата податків і зборів за мінімальними ставками, передбаченими Податковим кодексом України |
|
Альтернатива 2 |
Сплата податків і зборів за обґрунтованими ставками. Встановлення пільг по сплаті податків для окремих категорій громадян. Відкритість процедури, прозорість дій місцевого самоврядування. Вдосконалить відносини між селищною радою, органом державної податкової служби (ДПС) та суб’єктами господарювання пов’язаних зі справлянням податків та зборів |
Суб'єкти господарювання будуть сплачувати податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за ставками згідно рішення селищної ради. |
Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) |
Бал результативності ( за чотирибальною системою оцінки) |
Коментарі щодо присвоєння відповідного бала |
Альтернатива 1 |
1 - цілі прийняття регуляторного акта не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати) |
Така альтернатива є неприйнятною в зв’язку з тим, що в даному випадку відповідно до пункту 12.3.5 статті 12 Податкового кодексу України, місцеві податки і збори сплачуються платниками у порядку, встановленому Кодексом за мінімальними ставками, що не сприятиме наповненню селищного бюджету в можливих обсягах. |
Альтернатива 2 |
3 - цілі прийняття проекту регуляторного акта можуть бути досягнуті майже повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть) |
Прийняття даного рішення селищної ради забезпечить досягнути встановлених цілей, чітких та прозорих механізмів справляння та сплати місцевих податків і зборів на території селища та відповідне наповнення селищного бюджету. Забезпечить фінансову основу самостійності органу місцевого самоврядування. У зв’язку з прийняттям вказаного рішення буде досягнуто балансу інтересів громади і платників податків і зборів. |
Рейтинг результативності |
Вигоди (підсумок) |
Витрати (підсумок) |
Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу |
Альтернатива 1 |
Держава: Відсутні Громадяни: Сплата податку за мінімальними ставками, передбаченими Податковим кодексом України Суб’єкти господарювання: Сплата податку за мінімальними ставками, передбаченими Податковим кодексом України |
Держава: Відсутні Громадяни: Відсутні
Суб’єкти господарювання:
|
Зменшення надходжень до селищного бюджету |
Альтернатива 2 |
Держава: надходження додаткових коштів до селищного бюджету; - спрямування додаткового фінансового ресурсу на соціально-економічний розвиток громади. Громадяни: Сплата податків і зборів за обґрунтованими ставками Встановлення пільг по сплаті податків для окремих категорій громадян
Суб’єкти господарювання: Сплата податків і зборів за обґрунтованими ставками.. |
Держава: Витрати, пов'язані з підготовкою регуляторного акта
Громадяни: Сплата податків за встановленими ставками
Суб’єкти господарювання: Витрати: Сплата податків за запропонованими ставками. |
Наповнення селищного бюджету, виконання програм соціально-економічного розвитку громади. |
Рейтинг |
Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи |
Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта |
Альтернатива 2 |
Цілі прийняття проекту рішення про встановлення місцевих податків і зборів з 01.01.2024 будуть досягнуті майже у повній мірі. До селищного бюджету надійдуть додаткові кошти від сплати місцевих податків і зборів, а податкове навантаження для платників не буде надмірним. Таким чином, прийняттям вказаного рішення буде досягнуто балансу інтересів селищної ради і платників податків і зборів. |
Зміни до чинного законодавства:
|
Альтернатива 1 |
У разі неприйняття регуляторного акта, податок справлятиметься по мінімальним ставкам, що спричинить втрати доходної частини бюджету і відповідно не виконання бюджетних програм. Вказана альтернатива є неприйнятною. |
Зміни до чинного законодавства:
- інші закони (зміна мінімальної заробітної плати, прожиткового мінімуму, тощо). |
5. Механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми.
1. Встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 1 кв. метр (%), (відсотків розміру мінімальної заробітної плати) для фізичних та юридичних осіб.
2. Встановлення пільг для фізичних та юридичних осіб податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
4. Принципу прозорості - даний проект рішення підлягає оприлюдненню на офіційній сторінці Петропавлівської селищної ради в мережі Інтернет: e-mail:info@petropotg.dp.gov.ua в розділі «Регуляторна політика»
5. Врахування громадської думки – протягом місяця з дня опублікування можна направляти свої пропозиції та зауваження на адресу: смт. Петропавлівка, вул. Героїв України, 62, тел.(05631) 3-05-51
6. Оцінка виконання вимог регуляторного Акту залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги.
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва не підлягають розрахунку, оскільки встановлені нормами Податкового кодексу України.
Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати ставки місцевих податків та зборів, не змінюючи порядок їх обчислення, сплати та інші адміністративні процедури.
7. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта
Термін дії регуляторного Акту – не визначений період, та діє на широке коло фізичних та юридичних осіб.
Рішення діятиме до змін в чинному законодавстві, до прийняття нового рішення або внесення змін в дане рішення.
В.о. селищного голови Лариса ЗАМУРА
ЕКСПЕРТНИЙ ВИСНОВОК
Про відповідність вимогам статей 4 та 8 Закону України
«Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»
регуляторного Акту - проекту рішення Петропавлівської селищної ради
«Про встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Петропавлівської селищної ради»
Постійною комісією з питань соціально-економічного розвитку, бюджету, фінансів та управління комунальною власністю, житлово-комунального господарства, регуляторної діяльності, інвестицій селищної ради розглянуто регуляторний Акт - проект рішення «Про встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Петропавлівської селищної ради», його Аналіз регуляторного впливу на відповідність вимогам статей 4 та 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» (далі – Закон) та встановлено наступне.
Регуляторний Акт - Проект рішення селищної ради «Про встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Петропавлівської селищної ради», відповідає вимогам статті 4,8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» так як відповідає принципам державної регуляторної політики (доцільність, адекватність, ефективність, збалансованість, передбачуваність, прозорість та врахування громадської думки).
Аналіз регуляторного впливу проекту рішення селищної ради «Про встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Петропавлівської селищної ради», відповідає вимогам статті 4,8 Закону так як містить:
Визначення та аналіз проблеми на вирішення якої спрямований даний проект рішення, обґрунтування, чому визначена проблема не може бути розв’язана без його прийняття
Даним Аналізом регуляторного впливу:
встановлені не максимальні ставки;
визначено проблему, яку передбачається розв`язати шляхом регулювання;
визначені цілі регулювання;
визначено та оцінено усі альтернативні способи досягнення визначених цілей;
описано механізми розв`язання проблеми;
обгрунтовані можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного Акту;
визначено очікувані результати прийняття запропонованого регуляторного Акту;
обгрунтовано строк дії регуляторного Акту;
визначено показники результативності Акту;
визначені заходи за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного Акту в разі його прийняття.
Цілі прийняття регуляторного Акту:
виконання вимог чинного законодавства;
врегулювання правовідносин між Петропавлівською селищною радою та платниками податку за землю;
встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Петропавлівської селищної ради, які б дозволили збільшити надходження до селищного бюджету для виконання Програми соціально-економічного розвитку Петропавлівської селищної територіальної громади;
З метою дотримання положень пункту 266.5 статті 266 Податкового кодексу України, необхідно встановити ставки із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (та пільги), що сплачується на відповідній території.
3. Визначення та аналіз альтернативних способів досягнення встановлених цілей
Вид альтернативи |
Опис альтернативи |
Альтернатива 1 |
Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін |
Альтернатива 2 |
Прийняття регуляторного акта, положення якого повністю узгоджуються з Податковим Кодексом України |
Прописаний механізм розв’язання проблеми
Механізмом розв’язання проблеми є прийняття рішення «Про встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Петропавлівської селищної ради».
Запропонований спосіб досягнення цілей є єдиним шляхом вирішення проблеми і ґрунтується на загальнообов’язковості і виконання всіма учасниками правовідносин у системі оподаткування норм зазначеного рішення.
Для впровадження цього регуляторного Акту Петропавлівською селищною радою будуть здійснені наступні організаційні заходи:
1. Розгляд та обговорення проекту рішення - «Про встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Петропавлівської селищної ради» на засіданні сесії селищної ради.
2. Оприлюднення проекту рішення «Про встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Петропавлівської селищної ради», з метою отримання зауважень та пропозицій.
3. Прийняття та врахування зауважень ( за наявності).
4. Затвердження проекту рішення на сесії Петропавлівської селищної ради.
Очікувані результати прийняття Акту
дотримання норм законодавства;
збільшення надходжень до бюджету СТГ від сплати податку (нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки)
4. Показники результативності регуляторного акта:
Показник |
2020 рік |
2021 рік |
2022 рік |
Розмір надходжень коштів до селищного бюджету, пов’язаних з дією Акту (тис.грн) |
1 195,9 |
1 676,2 |
3 842,1 |
Кількість суб'єктів господарювання, на яких поширюватиметься дія акта (шт.): |
20 |
22 |
25 |
5.Обґрунтований термін дії регуляторного акта
Термін дії регуляторного акта не обмежений, проте можливий вплив зовнішніх чинників, а саме внесення змін до законодавчих і нормативно – правових актів.
У такому разі регуляторний Акт буде переглянуто із внесенням до нього відповідних змін або його скасуванням.
Заходи, за допомогою яких буде здійснюватись відстеження регуляторного Акту
Базове відстеження результативності регуляторного Акту здійснене до дня набрання чинності рішення.
Повторне відстеження результативності буде здійснюватись через рік після впровадження регуляторного Акту.
Періодичні відстеження результативності будуть здійснюватись через три роки з моменту проведення та публікування повторного відстеження результативності регуляторного Акту.
Даний проект рішення включено до Плану з підготовки регуляторних актів на 2024 рік рішенням сесії селищної ради від 21.12.2022 №1007-23/VIII «Про затвердження Плану діяльності Петропавлівської селищної ради з підготовки проектів регуляторних актів на 2023 рік», зі змінами.
Повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного Акту, Аналіз регуляторного впливу - проекту рішення селищної ради «Про встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Петропавлівської селищної ради», розміщено на офіційному вебсайті Петропавлівської селищної ради» (e-mail:info@petropotg.dp.gov.ua).
Узагальнений висновок:
Постійна комісія з питань соціально-економічного розвитку, бюджету, фінансів та управління комунальною власністю, житлово-комунального господарства, регуляторної діяльності, інвестицій селищної ради за підсумками розгляду вважає, що проєкт регуляторного Акту – проєкт рішення селищної ради «Про встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Петропавлівської селищної ради» та Аналіз його регуляторного впливу відповідають вимогам статей 4, 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Податковому Кодексу України.
Голова постійної комісії з питань соціально-економічного розвитку, бюджету, фінансів та управління комунальною власністю, житлово-комунального господарства, регуляторної діяльності, інвестицій селищної ради
Максим БЄДІН