Відповідно до ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в
Україні», Законів України «Про державні цільові програми», «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України», керуючись постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 року № 106 «Про затвердження Порядку розроблення та виконання державних цільових програм» (зі змінами та доповненнями), з метою забезпечення розроблення та виконання місцевих цільових програм, враховуючи висновки та рекомендації постійної комісії з питань соціально-економічного розвитку, бюджету, фінансів та управління комунальною власністю, житлово-комунального господарства, регуляторної діяльності, інвестицій, селищна рада
ВИРІШИЛА:
В.о. селищного голови Лариса ЗАМУРА
смт. Петропавлівка
28.02.2023 року
№ 1087 – 24/VIIІ
Додаток 1
до рішення сесії
від 28.02.2023 року № 1087 – 24/VIIІ
ПОРЯДОК
розроблення, затвердження та виконання місцевих цільових програм
Петропавлівської селищної територіальної громади
І. Загальні положення
Порядок розроблення, затвердження та виконання місцевих цільових програм (далі – Порядок) підготовлено з метою встановлення єдиного порядку розроблення, погодження, подання для затвердження, внесення змін, та звітності про їх виконання.
Цей Порядок розроблено з метою встановлення єдиного порядку розроблення місцевих цільових Програм Петропавлівської селищної територіальної громади, моніторингу та звітності про їх виконання.
У цьому Порядку наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:
цільова програма (далі – Програма) – це сукупність взаємопов’язаних завдань і заходів, узгоджених за строками та ресурсним забезпеченням з усіма задіяними виконавцями, спрямованих на розв’язання найактуальніших проблем розвитку територіальної громади або окремих галузей економіки чи соціально-культурної сфери громади, реалізація яких здійснюється за рахунок коштів селищного бюджету Петропавлівської територіальної громади, державного та обласного бюджетів, інших залучених коштів;
Програма є складовою щорічної Програми соціально – економічного та культурного розвитку Петропавлівської селищної територіальної громади на відповідний рік.
комплексна цільова Програма – цільова Програма, яка об'єднує кілька програм споріднених напрямів відповідної галузі та передбачає їх функціонування за кількома кодами функціональної класифікації видатків селищного бюджету;
ініціатори розроблення Програми – постійні комісії Петропавлівської селищної ради, депутати, відділи виконавчого апарату селищної ради;
паспорт Програми – стисла загальна характеристика Програми;
відповідальний виконавець Програми – профільний структурний відділ виконавчого апарату селищної ради, який є головним розпорядником бюджетних коштів, передбачених на реалізацію основних або всіх заходів Програми та реалізовує заходи Програми;
співвиконавець Програми – структурний відділ виконавчого апарату селищної ради райдержадміністрація, структурний підрозділ центрального органу, підприємство, установа, комунальне підприємство комунальної власності, та інші організації які реалізовують або беруть участь у реалізації певних заходів Програми;
розробник проєкту Програми - профільний структурний відділ виконавчого апарату селищної ради, спільно з ініціатором у разі необхідності із залученням визначеною ним в установленою Порядку установою, (депутат/ депутати селищної ради), який які розробляє/ють Програму;
підготовка проєкту Програми – визначення заходів і завдань, що пропонуються для включення до Програми, обсягів і джерел фінансування, строків виконання заходів, результативних показників та індикаторів Програми, а також відповідального виконавця та співвиконавців;
завдання Програми – сукупність конкретних заходів, які планується здійснити протягом певного періоду і які повинні забезпечити досягення цілей Програми;
заходи Програми – конкретні дії, спрямовані на виконання завдань Програми, з визначенням необхідних для їх реалізації обсягів та джерел фінансування, відповідальних виконавців і співвиконавців;
результативні показники Програми - кількісні та якісні показники, які характеризують результати виконання Програми в цілому і за роками та підтверджуються статистичною, бухгалтерською та іншою звітністю і на підставі яких здійснюється оцінка ефективності використання бюджетних коштів на виконання Програми, аналіз досягнутих результатів та витрат;
індикатори Програми – фінансові та нефінансові показники, які використовуються для оцінки ефективності реалізації Програми, характеризують ступінь досягнення поставленої мети, допомогають визначити рівень досягнення стратегічних та оперативних цілей Стратегії розвитку громади за роками;
інформаційна система моніторингу Програми розвитку громади – (далі – ІС програм розвитку громади) – це організаційно – технічна система, в якій реалізовується технологія обробки інформації з питань розроблення, затвердження та виконання Програм розвитку громади, Стратегії, місцевих цільових Програм, Програм економічного і соціального розвитку, тощо, з використанням технічних і програмних засобів.
Підставою для розроблення Програми є існування проблем/проблеми на рівні територіальної громади, розв’язання якої потребує залучення бюджетних коштів координації спільних дій виконавчого апарату селищної ради, комунальних підприємств селищної ради, підприємств, установ та інших організацій;
Умовами для розроблення проєкту Програми є:
наявність реальної можливості ресурсного та організаційного забезпечення виконання заходів Програми (фінансових ресурсів – коштів селищного бюджету Петропавлівської територіальної громади, державного та місцевих бюджетів, інших джерел, матеріально-технічних і трудових ресурсів).
- заходи Програми, що розробляється, не повинні дублювати заходи інших цільових програм.
відповідальність мети Програми оперативним цілям за секторами розвитку, визначеними Стратегією розвитку територіальної громади та іншими стратегічними документами.
Базові вимоги до Програми:
Програма не повинна мати аналогів серед місцевих цільових Програм селищної територіальної громади, що розробляються, не повинні дублювати заходи інших Програм;
Програми розробляються переважно на період 3 –х років, якщо інше не визначено законодавством України, актами Кабінету Міністрів України.
Розроблення, здійснення моніторингу та підготовка квартальних (в разі потреби), річних і заключних звітів про результати виконання Програм виконуються з обов’язковим використанням ІС програм розвитку громади.
ІІ. Порядок розроблення та внесення змін до Програми
Основними стадіями розроблення Програми є:
ініціювання розроблення Програми;
підготовка проекту Програми – визначення заходів і завдань, що пропонуються для включення до неї: обсягів та джерел фінансування, строків виконання заходів Програми, а також головних виконавців;
здійснення перевірки проекту Програми та її погодження;
визначення обсягу фінансування на виконання Програми, включення заходів та основних показників Програми на відповідний рік до щорічної програми економічного і соціального розвитку Петропавлівської об’єднаної територіальної громади;
організація виконання Програми та здійснення контролю за її виконанням;
здійснення моніторингу та підготовка щоквартальних (у разі потреби) і щорічних звітів про результати виконання Програми, внесення змін до Програми.
1. Ініціювання розроблення цільової Програми
Ініціатор розроблення Програми готує пропозиції щодо наявності підстав для розроблення Програми, які включають:
визначення проблеми/проблем, на вирішення якої/яких має бути спрямована Програма;
інформацію про відповідність мети Програми стратегічним та оперативним цілям за секторами розвитку, визначеним Стратегією розвитку територіальної громади;
визначення орієнтовних обсягів та джерел фінансування з обгрунтуванням необхідності залучення коштів селищного бюджету територіальної громади.
Ініціатор розроблення Програми подає пропозиції щодо наявності підстав для розроблення Програми виконавчому апарату селищної ради.
2.Підготовка проекту Програми
2.1. Підготовка проекту Програми здійснюється її головним розробником – виконавчим органом (відділом) Петропавлівської селищної ради – самостійно або спільно із заінтересованими науковими, громадськими організаціями, підприємствами, установами, які зацікавлені у прийнятті та реалізації Програми.
Для забезпечення підготовки проекту Програми можуть утворюватися (відповідним розпорядженням селищного голови) робочі групи з представників виконавчих органів (структурних підрозділів) Петропавлівської селищної ради, бізнесових кіл, наукових та громадських організацій тощо.
паспорт Програми (загальна характеристика Програми);
визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма;
визначення мети Програми;
обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, показники результативності;
обсяги та джерела фінансування Програми;
строки та етапи виконання Програми;
очікувані результати виконання Програми;
координація та контроль за ходом виконання Програми.
2.3.Паспорт Програми
Зазначений розділ готується за формою згідно додатку 1 до Порядку і містить у стислому вигляді загальну характеристику Програми (назва, рішення про розроблення, відомості про розробника та перелік співрозробників Програми, відповідальний виконавець Програми та інші співвиконавці, строк виконання, обсяги та джерела фінансування).
Розділ повинен містити:
чітко сформульоване визначення проблеми та обов’язкове обґрунтування щодо відповідності Програми оперативним цілям Стратегії розвитку громади із використанням офіційних статистичних даних за період не менш як за 3 останніх роки (із посиланням на джерела інформації),
шляхів і засобів розв’язання проблеми, а також необхідності фінансування Програми за рахунок бюджетних коштів селищного бюджету,
Визначення проблеми є основою для формулювання мети та всіх інших розділів Програми.
Визначення мети Програми
Мета Програми повинна відповідати оперативним цілям Стратегії розвитку селищної територіальної громади та іншим стратегічним документам та поєднувати комплекс завдань і заходів, які спрямовані на розв’язання найважливіших проблем розвитку громади, окремих галузей економіки.(повинна описувати бажані результати від виконання Програми, кінцевий довгостроковий результат, на виконання якого націлена Програма)
Обгрунтування шляхів і засобів розв’язання проблем, обсягів та джерел фінансування, строків виконання Програми
У цьому розділі зазначаються шляхи, методи і засоби розв’язання проблеми територіальної громади, окремих галузей економіки чи соціальної сфери громади, джерела та обсяги фінансування, строки виконання Програми.
Обсяги та джерела фінансування Програми
Обсяг фінансування, необхідний для виконання Програми, визначається в цілому та за роками з визначеними джерелами фінансування.
Розробник проєкту Програми обов’язково має розглянути можливість реалізації Програми за рахунок інших джерел фінансування, дозволених законодавством України.
Подати детальні розрахунки необхідних прогнозних обсягів фінансування заходів програми.
Строки та етапи виконання Програми
Строки та етапи виконання цільової Програми визначають початок і закінчення виконання Програми, етапи її реалізації.
Програма вважається довгостроковою, якщо строк її виконання розрахований на 5 і більше років. Якщо термін Програми є більшим за один рік, програма має поділитися на етапи (роки).
Очікувані результати виконання Програми
Очікувані результати виконання Програми визначають зміни рівня масштабів проблем, які головний розробник планує досягти за підсумками реалізації заходів Програми.
Розділ має містити:
для щорічних програм – очікувані результати виконання заходів Програми та досягнення мети після її закінчення;
для Програм, термін яких складає більш ніж один рік – очікувані результати виконання заходів програми кожного щорічного етапу, а також очікувані результати виконання Програми після її закінчення.
Координація та контроль за ходом виконання Програми
Розділ має визначати:
координатора, який здійснює погодження дій між виконавцями Програми та контролює її виконання, визначає порядок взаємного інформування (із зазначенням конкретних строків);
головного виконавця та інших виконавців Програми;
порядок виконання заходів Програми головним виконавцем;
порядок здійснення контролю головним виконавцем Програми за реалізацією заходів іншими виконавцями, якщо вони передбачені Програмою;
порядок підготовки звітів про виконання Програми;
порядок оприлюднення звітів відповідальних виконавців Програми на офіційному сайті селищної ради про хід виконання заходів, а також звітів про досягнення результатів за рік та після закінчення дії Програми, що забезпечуватиме інформування громади.
Перелік завдань і заходів Програми, альтернативні показники Програми
У цьому розділі визначаються завдання та заходи, виконання яких дасть змогу досягти реалізації Програми, усунути причини виникнення проблем та які обов’язково взаємоузгоджені із Програмами і проєктами розвитку Плану заходів з реалізації Стратегії розвитку територіальної громади, включаються до Програм економічного і соціального розвитку на відповідні роки.
Завдання Програми – це специфічна планова діяльність, що може бути виміряна й виконана у певному проміжку часу. Завдання – короткострокова ціль, що досягає короткострокового результату в загальному напрямі досягнення мети. Завдання дають уявлення про те, що треба зробити, щоб досягти мети.
Завдання Програми – це конкретні напрями та заходи, які планується здійснити протягом певного періоду і які повинні забезпечити досягнення цілей Програми.
Завдання найкраще формулювати у вигляді твердження того, що необхідно зробити, щоб мета була досягнута.
Заходи Програми – це конкретні дії, спрямовані на виконання завдань Програми.
Завдання та заходи повинні мати такі характеристики:
орієнтованість на результат;
вказівка на метод виміру результатів;
визначеність термінів виконання заходу;
конкретність та реалістичність;
логічний зв’язок із завданнями Програми.
У цьому розділі наводяться дані щодо завдань Програми, заходів, строки їх виконання, виконавці, обсяги та джерела фінансування з розбивкою за роками, очікуваний результат від виконання конкретного заходу згідно додатку 2 до Порядку.
В даному розділі розробник Програми визначає показники результативності – кількісні та якісні показники, що характеризують хід реалізації, досягнення поставленої мети Програми, результати виконання завдань Програми (у цілому і за етапами) та підтверджуються статистичними спостереженнями, бухгалтерською та іншою звітністю, і на підставі яких здійснюється оцінка ефективності використання коштів місцевого бюджету на виконання програмних заходів, аналіз досягнутих результатів та витрат.
Розробник Програми визначає показники, за якими комплексно і всебічно можна здійснювати оцінку її виконання.
Система вибраних показників використовується для відстеження динаміки процесів та оцінки кількісних змін.
Показники результативності наводяться диференційовано з розбивкою за роками.
Показники співвідносяться з метою та завданнями Програми. Вони не повинні вимірювати одноразові дії або висвітлювати результати короткострокової діяльності.
Крім того, показники виконання повинні:
вимірювати той самий об’єкт у часі;
використовувати дані, які будуть доступні постійно, а не одномоментно;
показувати, як впливатимуть зміни під час виконання Програми на цільову групу або проблему;
використовувати чітко визначені та зрозумілі умови;
використовувати легко доступні дані.
Показники результативності поділяються на такі групи:
Показники витрат (ресурсне забезпечення витрат) визначають обсяги та структуру ресурсів, які забезпечують виконання Програми, характеризують структуру витрат Програми та можуть включати штатну чисельність працівників бюджетної установи, у тому числі залучених до надання публічних послуг, кількість осіб, які мають право на отримання публічних послуг, розміри виплат, встановлені нормативно-правовими актами, кількість обладнання, площу будівель тощо, які потребують обслуговування (ремонту, реконструкції), загальний обсяг робіт, які необхідно виконати у поточному та наступному роках (загальна потреба), кошторисну вартість реалізації інвестиційних проектів (проектів будівництва). У зазначеному розділі вказуються орієнтовні обсяги фінансових витрат, необхідних для виконання Програми в цілому та диференційовано за роками з визначенням джерел фінансування.
Показники продукту – це, зокрема, кількість користувачів товарами (роботами, послугами), виробленими в процесі виконання Програми, які використовуються для оцінки досягнення цілей Програми; характеризують результати діяльності головного розпорядника за відповідний бюджетний період у межах реалізації Програми, можуть відображати обсяг наданих публічних послуг чи виконання робіт, кількість осіб, яким надано публічні послуги.
Показники продукту є одними з основних показників виконання Програм. В комплексі з іншими показниками виконання Програми, показник продукту дає можливість здійснити оцінку використання коштів на виконання програми. Його основне значення полягає в тому, що саме за допомогою цього показника здійснюється оперативний моніторинг та оцінка ступеню виконання кожного із завдань Програми.
Показники ефективності характеризують економність при витрачанні бюджетних коштів, ефективність надання публічних послуг, співвідношення між одержаним продуктом і витраченим ресурсом та визначаються як витрати ресурсів на одиницю показника продукту, відношення кількості виконаних робіт (наданих послуг) до витраченого обсягу ресурсу.
Показник ефективності – це найбільш характерний розрахунковий показник виконання Програми.
Показники якості (ключові показники ефективності) характеризують динаміку досягнення мети та виконання завдань Програми, рівень реалізації інвестиційних проектів, виконання робіт, ступінь готовності об’єктів будівництва, якість створеного продукту; рівень задоволення користувачів публічних послуг відповідно до їх призначення, рівень забезпечення публічними послугами осіб, які мають на них право; висвітлюють послаблення негативних чи посилення позитивних тенденцій в економіці, користь для громади від реалізації Програми.
Показник якості є статистичною величиною, яка відображає успіх процесу виконання Програми.
Він відображає вимірювані, значущі результати наданих послуг, виконаних робіт, дозволяє оцінити кінцевий ефект від виконання Програми. Даний індикатор забезпечує можливість відстежувати щорічний прогрес у досягненні мети Програми та виконання її завдань. Показник якості є динамічним показником.
Темпи та динаміка зростання показника якості є критерієм успішності реалізації Програм.
Як правило, критерії показника якості передбачаються самим завданням Програми.
Показники, що характеризують рівень освоєння бюджетних коштів недоцільно включати до складу показників якості.
Застосування показників виконання Програм дає змогу чітко продемонструвати ефективність використання бюджетних коштів, співвідношення досягнутих результатів та витрачених коштів, тривалість виконання Програми, її необхідність та відповідність визначеній меті.
Показники результативності формуються згідно додатку 3 до Порядку.
Здійснення погодження та затвердження проєкту цільової Програми
Підготовлений проект Програми подається до Сектору з питань економічного розвитку та інвестиційної діяльності виконавчого апарату селищної ради для погодження відповідності розробленого проекту Програми вимогам даного Порядку, в частині:
відповідності підготовленого проєкту вимогам цього Порядку,
відповідності проєкту Програми стратегічним та оперативним цілям, завданням та заходам Стратегії розвитку громади,
правильності визначення показників результативності, реальності та доцільності заходів, включених до підготовленого проекту Програми.
Головний розробник Програми узгоджує обсяги її фінансування з Фінансовим відділом селищної ради (в частині можливості фінансування завдань і заходів Програми за рахунок коштів бюджету селищної територіальної громади).
Для погодження проекту можуть залучатися фахівці інших виконавчих органів селищної ради, науковці, незалежні експерти тощо.
Кожен з органів, що приймав участь у погодженні проекту, не пізніше ніж через 6 робочих днів (з дня надання проекту Програми), у разі наявності, надає до сектору з питань економічного розвитку та інвестиційної діяльності пропозиції довільної форми. У разі наявності зауважень розробник Програми доопрацьовує її та висуває усі недоліки.
З метою широкого обговорення проект Програми може розміщуватися на офіційному сайті селищної ради.
Проект Програми попередньо розглядається та ухвалюється виконавчим комітетом Петропавлівської селищної ради та надається Петропавлівській селищній раді для розгляду на постійній комісії та затвердженні сесією селищної ради.
Проекти рішень виконавчого комітету про ухвалення проекту Програми та селищної ради про затвердження Програми готує розробник Програми.
У проектах рішень обов'язково вказуються обсяг фінансування Програми, строк її виконання, головний розпорядник коштів та відповідальний виконавець Програми, строки та періодичність звітування про хід виконання Програми на сесіях Петропавлівської селищної ради тощо.
У разі фінансування комплексних Програм за декількома кодами функціональної класифікації видатків бюджету за кожним кодом визначається головний розпорядник коштів.
Включення цільової програми до щорічної Програми соціально-економічного та культурного розвитку об’єднаної територіальної громади
Після затвердження Програми рішенням сесії Петропавлівської селищної ради головний розпорядник коштів до 15 жовтня року, що передує плановому (під час формування проекту бюджету на відповідний рік), надає:
Сектору економічного розвитку та інвестиційної діяльності Петропавлівської селищної ради перелік заходів, що плануються реалізувати в рамках Програми в плановому році;
Фінансовому відділу Петропавлівської селищної ради визначені обсяги видатків на виконання завдань та заходів програм, що фінансуватимуться у наступному бюджетному році за рахунок коштів селищного бюджету.
Фінансовий відділ Петропавлівської селищної ради враховує, під час складання проекту рішення про бюджет територіальної громади на відповідний рік, обсяги видатків на виконання завдань та заходів програми у відповідних бюджетних програмах з урахуванням можливостей селищного бюджету на наступний (плановий) рік.
Основні критерії, що впливатимуть на фінансування Програми:
відповідність Програми стратегічним напрямам розвитку об’єднаної територіальної громади;
очікуваний результат виконання заходів на прогнозний рік;
позитивні тенденції щодо досягнення показників результативності;
залучення додаткових коштів на виконання Програми за рахунок інших джерел фінансування.
Перелік Програм, які фінансуються із залученням коштів селищного бюджету, включається окремим додатком до щорічної програми соціально-економічного розвитку громади.
Фінансування Програми здійснюється виключно за умови бюджетних призначень на її виконання рішенням Петропавлівської селищної ради про селищний бюджет на відповідний рік (рішенням про внесення змін до бюджету на відповідний рік) згідно з розписом селищного бюджету.
Організація виконання цільової програми, здійснення контролю за її виконанням
Виконання Програми здійснюється шляхом реалізації її заходів і завдань виконавцями, зазначеними у Програмі.
Безпосередній контроль за виконанням заходів і завдань Програми здійснює відповідальний Виконавець, а за цільовим та ефективним використанням коштів – головні розпорядники бюджетних коштів, які є виконавцями заходів Програми.
Виконавцями цільової програми можуть бути підприємства, установи та організації незалежно від форм власності.
Для кожного заходу може бути визначено кілька виконавців.
Контроль за виконанням цільової програми здійснюється з метою:
забезпечення виконання заходів та завдань Програми в установлені строки;
досягнення передбачених цільових показників Програми;
забезпечення використання фінансових, матеріально-технічних та інших ресурсів за призначенням.
Внесення змін до цільової програми
Зміни до Програми вносяться в разі потреби та можуть передбачати:
уточнення мети та завдань Програми, показників результативності тощо;
включення до затвердженої Програми додаткових заходів і завдань;
уточнення показників, обсягів і джерел фінансування, переліку виконавців, строків виконання Програми та окремих заходів і завдань;
виключення із затвердженої Програми окремих заходів і завдань, щодо яких визнано недоцільним подальше продовження робіт.
Зміни до додатків Програми мають вноситися виключно шляхом їх викладення в новій редакції.
Рішення про внесення змін до цільової програми готується головним розробником Програми з обов’язковим візуванням сектором з питань економічного розвитку та інвестиційної діяльності, погодженням з фінансовим відділом Петропавлівської селищної ради, іншими структурними підрозділами селищної ради, вноситься на розгляд виконавчого комітету та сесії селищної ради.
Здійснення моніторингу та підготовка звітів про виконання цільової програми
Відповідальний Виконавець Програми щоквартально (у разі потреби) для короткострокових програм та раз на рік (для довгострокових програм) до 15 числа місяця, наступного за звітним періодом, подає звіт про виконання завдань і заходів Програми за відповідний період до виконавчого комітету селищної ради.
Щоквартальний (у разі потреби) та щорічний звіт повинен бути доповнений інформацією щодо виконання показників результативності у динаміці з початку дії Програми та пояснювальною запискою щодо її виконання, у разі невиконання – обґрунтування причин невиконання.
Інформація про виконання Програми готується за формами, визначеними у додатках 4,5,6 разом з пояснювальною запискою до Порядку.
Також відповідальний Виконавець подає аналіз ефективності виконання Програми та висновки щодо доцільності її подальшого фінансування та реалізації.
Відповідальний виконавець Програми щороку здійснює обґрунтовану оцінку результатів виконання Програми та, у разі потреби, розробляє пропозиції щодо доцільності продовження тих чи інших заходів, включення додаткових заходів і завдань (виключення окремих заходів і завдань, щодо яких визнано недоцільним подальше продовження робіт), уточнення окремих завдань і заходів, показників, обсягів і джерел фінансування, переліку виконавців, строків виконання Програми тощо.
Відповідальний Виконавець довгострокової Програми після завершення відповідного етапу її дії готує пропозиції щодо уточнення показників, обсягів і джерел фінансування, строків виконання Програми та окремих заходів і завдань тощо на наступний етап Програми.
Щороку в строки, визначені рішенням Петропавлівської селищної ради, інформація відповідального виконавця про виконання Програми та ефективність реалізації її заходів заслуховується на сесіях селищної ради.
За ініціативою селищної ради або відповідального Виконавця (головного розпорядника коштів) Програми розгляд проміжного звіту про виконання Програми (дод.4), ефективність реалізації її завдань і заходів, досягнення проміжних цілей та ефективність використання коштів може розглядатися на сесіях селищної ради протягом року в разі виникнення потреби.
Виконання Програми припиняється після закінчення встановленого строку, після чого відповідальний Виконавець Програми у місячний термін складає заключний звіт про результати її виконання (додатки 4-6 Порядку) та подає його до виконавчого комітету селищної ради.
Щорічний звіт має містити:
рівень досягнення мети Програми;
рівень досягнення запланованих показників результативності з обґрунтуванням причин невиконання або недосягнення очікуваних результатів;
обсяг виконаних заходів та заходів;
фактичні фінансові витрати та джерела фінансування;
оцінку ефективності результатів виконання.
Щорічний та заключний звіти про результати виконання Програми із пояснювальною запискою мають бути внесені на розгляд виконавчого комітету Петропавлівської селищної ради та сесії.
Щорічний та заключний звіти виконання Програми відповідальний виконавець розміщує на офіційному сайті Петропавлівської селищної ради.
Виконання Програми припиняється після закінчення встановленого строку.
Дострокове припинення виконання Програми відбувається у разі втрати актуальності основної її мети, припинення фінансування завдань і заходів Програми за спільним поданням відповідального виконавця Програми.
Рішення про дострокове припинення Програми приймає Петропавлівська селищна рада.
ІІІ. Повноваження сектору економічного розвитку та інвестиційної діяльності селищної ради у сфері розроблення та виконання Програм
здійснює загальне методичне керівництво та загальну координацію розроблення та виконання Програм в межах своєї компетенції;
розглядає та погоджує проекти місцевих цільових Програм;
включає за поданням замовників Програм перелік завдань і заходів до проекту Програми соціально-економічного та культурного розвитку селищної територіальної громади на відповідний рік та формує у складі цього проекту перелік затверджених місцевих цільових Програм;
розглядає та погоджує пропозиції замовників Програм щодо внесення змін та доповнень до місцевих цільових Програм;
бере участь у проведенні аналізу стану виконання Програм у частині виконання індикаторів Програми, на основі поданих звітів виконавців Програм;
здійснює узагальнення звітів відповідальних виконавців про виконання програм, та включає їх результати до щорічного звіту про виконання до Програми соціально - економічного та культурного розвитку селищної територіальної громади за відповідний бюджетний рік та вносить пропозиції щодо подальшого виконання Програм або їх припинення відповідно до цього Положення;
веде облік затверджених Програм та в установленому порядку подає відповідну інформацію Фінансовому відділу та керівництву селищної ради.
IV. Повноваження фінансового відділу селищної ради у сфері
розроблення та виконання Програм
огоджує проекти Програм;
погоджує пропозиції замовників Програм щодо внесення змін та доповнень до них;
розглядає пропозиції замовників щодо виділення бюджетних коштів для розроблення та виконання Програм;
враховує, під час складання проекту рішення про бюджет територіальної громади на відповідний рік, обсяги видатків на виконання завдань та заходів програми у відповідних бюджетних програмах з урахуванням можливостей селищного бюджету на наступний (плановий) рік;
бере участь у проведенні аналізу стану виконання Програм у частині використання бюджетних коштів на основі поданих звітів виконавців програм;
Секретар селищної ради Лариса ЗАМУРА
Додаток 1
до Порядку розроблення, затвердження та виконання місцевих цільових програм
ПАСПОРТ
___________________________________________
(назва цільової програми)
1 |
Програма затверджена рішенням селищної ради від 00.00.20__ року № 000-00/VIII |
|
2 |
Проєкт Програми погоджено рішенням виконавчого комітету селищної територіальної громади від 00.00.202_ року № 000 |
|
3 |
Ініціатор розроблення Програми |
|
4 |
Головний розробник Програми |
|
5 |
Співрозробники Програми |
|
6 |
Відповідальний виконавець Програми |
|
7 |
Співвиконавці (учасники) Програми |
|
8 |
Перелік бюджетів, які беруть участь у виконанні Програми (для комплексних Програм) |
|
9 |
Мета Програми |
|
10 |
Строк виконання Програми (Один етап, роки) |
|
РЕСУРСНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОГРАМИ
Джерела фінансування |
у тому числі за роками |
Всього (тис.грн.) |
||
20__ рік |
20__ рік |
20__ рік |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
7 |
Обсяг ресурсів, всього, у тому числі: |
|
|
|
|
державний бюджет |
|
|
|
|
обласний бюджет |
|
|
|
|
селищний бюджет |
|
|
|
|
Інші джерела |
|
|
|
|
РАЗОМ ЗА ПРОГРАМОЮ |
|
|
|
|
Відповідальний виконавець –
замовник місцевої програми _______________ _________________
(підпис) (ініціали та прізвище)
Додаток 2
до Порядку розроблення, затвердження та виконання місцевих цільових програм
ПЕРЕЛІК ЗАВДАНЬ І ЗАХОДІВ
____________________________________(назва Програми)
№ з/п |
Завдання (заходи) Програми |
Строк виконання заходу (роки) |
Виконавці |
Джерела фінансування |
Обсяги фінансування (план) по роках, тис. грн. |
Очікуваний результат |
|||
_____рік |
_____ рік |
_____ рік |
Всього |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
РАЗОМ ЗА ПРОГРАМОЮ |
х |
х |
х |
|
|
|
|
х |
Примітка:
1. В графі 5 «Джерела фінансування» вказуються джерела ресурсів, за рахунок яких буде виконуватися захід (державний, обласний, міський бюджети, інші джерела – кредитні ресурси, кошти суб’єктів підприємницької діяльності, кошти населення тощо).
2. У випадку, якщо виконання окремих заходів не потребує вкладення коштів, а головний виконавець програми все одно вважає необхідним їх включення до програми, що вплине на загальні результати програми, у графі 5 «Джерела фінансування» зазначається «фінансування не потребує».
Відповідальний виконавець –
замовник місцевої програми _______________ _________________
(підпис) (ініціали та прізвище)
Додаток 3
до Порядку розроблення, затвердження та виконання місцевих цільових програм
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ
___________________________________(назва)
№ з/п |
Назва показника |
Одиниця виміру |
Виконання програми за роками |
||
20_ рік |
20_ рік |
20_ рік |
|||
1 |
2 |
3 |
5 |
6 |
7 |
І. Економічні Програми |
|||||
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
ІІ. Соціальні Програми |
|||||
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
ІІІ. Екологічні Програми |
|||||
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
Відповідальний виконавець –
замовник місцевої програми _______________ _________________
(підпис) (ініціали та прізвище)
Додаток 4
до Порядку розроблення, затвердження
та виконання місцевих цільових програм
Звіт про виконання Програми за __________(за звітний період)
______________________________________________________(назва Програми)
____________________________________(відповідальний виконавець Програми)
№ п/п |
Найменування завдань (заходу) |
Виконавці |
Строк виконання (рік) |
Джерела фінансування |
Затверджені планові призначення на ____рік (тис.грн) |
Фактичні обсяги фінансування за звітний період (тис.грн.) |
Інформація про виконання заходу |
Причина не виконання |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
РАЗОМ ЗА ПРОГРАМОЮ |
х |
х |
х |
|
|
х |
х |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відповідальний виконавець-
замовник місцевої програми _______________ _________________
(підпис) (ініціали та прізвище)
Додаток 5
до Порядку розроблення, затвердження
та виконання місцевих цільових програм
Звіт про виконання результативних показників Програми за __________(рік)
______________________________________________________(назва Програми)
____________________________________(відповідальний виконавець Програми)
№ п/п |
Назва показника |
Одиниця виміру |
Значення показника |
Відхилення факт/ план (+ -) |
Причина не виконання |
|
план |
факт |
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Кількість виконаних результативних показників |
||||||
Кількість невиконаних результативних показників |
||||||
Відсоток (%) виконання показників |
Відповідальний виконавець-
замовник місцевої програми _______________ _________________
(підпис) (ініціали та прізвище)
Додаток 6
до Порядку розроблення, затвердження та виконання місцевих цільових програм
Пояснювальна записка
до звіту про виконання Програми за звітний період __________(рік)
_____________________________________
(назва програми)
Дата і номер рішення, яким затверджено Програму_________________
Відповідальний виконавець Програми ____________________________
Термін реалізації Програми ____________________________________
Узагальнені результати виконання завдань і заходів Програми:
Кількість завдань (заходів) Програми, од. |
Відсоток (%) виконання заходів |
||
Всього |
Виконаних |
невиконаних |
|
|
|
|
|
Перелік виконаних заходів.
Обґрунтування причин невиконання (низького виконання) Програми в цілому (до 1 сторінки).
Оцінка ефективності виконання Програми та пропозиції щодо подальшої реалізації Програми (здійснюється при підготовці річного звіту)
Відповідальний виконавець-
замовник місцевої програми _______________ _________________
(підпис) (ініціали та прізвище)